Alla inlägg den 30 december 2011

Av Dilemma - 30 december 2011 23:11

Det finns en park mitt över gatan från mitt hus och i den finns det en papperskorg. Idag när jag kom hem från ridningen såg jag att det brann i den där papperskorgen. Jag gick hem och funderade på vad man har för ansvar om man upptäcker någon sådant. Jag bor ju inne i stan så jag kan ju inte vara den enda som upptäcker det där. Och den som startade branden borde ju definitivt ha märkt det. Eller är det så att eftersom jag upptäcker det så ska jag också agera. Och vad gör man då? Jag kan ju inte ringa brandkåren för att det brinner i en papperkorg.


Jag frågade W, och han googlade ärendet. Om man hittar en papperkorg som brinner så ska man också hitta en kopp och en vattenpöl i närheten, och släcka elden. Jag insåg att en kopp vatten skulle inte bita på de där lågorna så vi fyllde två pet-flaskor (W's överkonsumerande av läsk kom nu till nytta) och gick ner. Nu brinner det inte i papperskorgen längre. Dagens god gärning, kanske...?

Av Dilemma - 30 december 2011 12:00

FILMTIPS


Genre: Action

Från: 1988

Längd: 131 min

Kända skådisar: Bruce Willis, Alan Rickman


Handling: Högt över Los Angeles har en grupp terrorister intagit en byggnad, tagit gisslan och förklarat krig. Men en man har lyckats undgå att bli upptäckt... en polisman som inte är i tjänst. Han är ensam... trött... och det sista hoppet för alla.

BRUCE WILLIS spelar New York-detektiven John McClane, som just anlänt till Los Angeles för att fira jul med sin frånskilda fru.

Medan McClane väntar på att hans frus kontorsfest ska sluta, tar terroristernas ledare, Hans Gruber och hans brutala bödel samlar ihop gisslan, lyckas McClane att smita undan. Med bara en tjänstepistol och sin list startar McClane sitt en-mans krig mot terroristerna. (Källa: cdon.com)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards