Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Dilemma - 12 februari 2012 13:49

Den här helgen har varit riktigt skön. Och det bästa av allt, den är inte slut än. Jag vaknade tidigt imorse, trots att jag låg och läste fram till 02.30 igår, och har redan hunnit med allt som jag brukar hinna med under en söndag och klockan är inte ens 14 än. Gått promenad, varit och veckohandlat, tvättat, vattnat blommorna och fixat naglarna. Jag antar att det är solen som gör det. Det är lättare att vakna när det börjar bli ljust i sovrummet och med mer energi så blir det mer gjort. Härligt.


I fredags såg jag filmen Apflickorna. Nej, den var ingenting för mig. Jag tänkte att jag skulle gillade eftersom tjejerna i filmen håller på med voltige, men det räcker inte med att lägga miljön till ett ridhus för att en film ska bli bra. Den var precis så där tyst och långsam som jag tycker att svenska filmer brukar vara. Knappt några repliker utan bara korta kommentarer till varandra. Om man vill se spänd erotisk stämning mellan två tonårstjejer så kunde man titta på Fucking Åmål 1998 istället. Däremot så var lillesyrran i filmen bra. Hennes försök att förföra den många år äldre Sebastian var riktigt roliga och hon som spelade rollen gjorde det riktigt bra med tanke på hennes ålder.


Igår var jag och W hemma hos mina föräldrar och arbetade i studion som vi har byggt upp där. Det börjar likna något med låtarna nu. Det är bara en låt kvar nu som sången inte är helt klar på.


Efter våra inspelningar tittade vi på Melodifestivalen. Jag förvånades av att 5 av 8 låtar var på svenska och jag blev glad att den ena låten som vann var riktigt bra. Den där Shout it out.


Men det bästa av allt som jag har gjort den här helgen är att jag äntligan har köpt nya träningsskor. Det har jag haft som lågprioritet i säkert ett år och nu blev det av.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards