Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Dilemma - 14 februari 2012 22:15

Jag tänkte att jag skulle köpa något speciellt till W till Alla hjärtans dag för att jag var borta på middag med jobbet hela kvällen. Av en slump hittade jag något så fantastiskt som fruktblommor på Internet och slog till direkt. Jag valde en valentin-uppsättning med hjärtformade ananasbitar och jordgubbar. Vissa av jordgubbarna var dessutom ringlade med vit och mörk choklad.


Även jag smakade såklart av frukten och den var alldeles färsk och saftig, och chokladen var supergod och smakrik och passade perfekt ihop med jordgubbarna. Mums.


   

Av Dilemma - 14 februari 2012 17:15

Av: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren


Cirkeln är en bok som jag har hört talas om från lite alla möjliga håll innan jag nu till sist bestämde mig för att läsa den. Jag hann bara öppna den så märkte jag att den gick ut hårt och helt i min smak. Jag läste de 100 första sidorna av bara farten innan jag var tvungen att lägga den ifrån mig. Det märks att det är en ungdomsbok, men jag tycker inte på något sätt att det gör den mindre läsvärd. Snarare så hjälper det till att göra att man kan få upp ett ganska högt lästempo och det är lätt att komma in i boken.


Cirkeln handlar om ett gäng gymnasietjejer i ett litet samhälle där ondskan har vaknat. Det visar sig att de här tjejerna är utvalda för att bekämpa ondskan och de besitter olika egenskaper som de övar sig på att bemästra. Men de måste inte bara öva sig på att hantera sina nyvunna krafter, de måste också försöka stå ut med varandra.


Cirkeln är första delen i en triologi och del två Eld ska komma nu i april. Jag längtar efter att få läsa den och följa de här tjejerna en bit till på deras resa. Men handlingen i Cirkeln avslutas i Cirkeln och man kan absolut läsa den som fristående. Det är upplagt i boken för en fortsättning och pratas om kommande äventyr, men man lämnas inte med en cliffhanger.


REKOMMENDERAR

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards