Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Dilemma - 17 februari 2012 16:30

Av: Niklas Rådström


Den här lilla boken, som kort och gott heter Stig, är en minnesbok om författaren och konstnären Stig Claesson. Innan jag började läsa boken hade jag ingen aning om vem Stig Claesson var och nu när jag har läst boken tycker jag fortfarande inte att jag vet vem han var, men har i alla fall en uppfattning om hur han var (åtminstone som vän till Niklas). Jag känner inte något intresse för att ta reda på mer om Stig, som jag kan göra ibland när jag har läst en bok om en person som jag inte kände till från början.


Boken är skriven av den nära vännen Niklas Rådström och helt ur Niklas perspektiv får man läsa om hans olika träffar och aktiviteter med Stig. Jag tycker att boken handlar om, och säger, minst lika mycket om Niklas. Jag får ibland känslan av att boken var Niklas sätt att skriva av sig och samla sina tankar efter vännens död.


Hela boken, på endast ca 160 sidor, är en enda lång text utan kapitelindelning, med nedslag i olika anekdoter.


För någon som vet vem Stig Claesson var tror jag absolut att det här kan vara en intressant bok att läsa, men mig gav den ingenting.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards