Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Dilemma - 15 mars 2012 21:02

Åh, fy fan vad jag är förskyld. Sist jag var så förskyld så att jag behövde stanna hemma en dag från jobbet var hösten 2010. Ett och ett halvt år sedan. Då behövde jag bara stanna hemma 1 dag och mådde inte alls så dåligt som jag gör nu.


Det här började med att jag kände mig hängig redan i söndags. Jag skyller på att jag var i Göteborg bland okända bakterier över helgen. Under måndagen blev det värre och på tisdagen orkade jag inte stanna hela dagen på jobbet utan var tvungen att gå hem efter drygt halva dagen. Då trodde jag att jag bara behövde stanna hemma på onsdagen så skulle jag vara frisk sen, det är så det brukar vara om jag väl blir förskyld. En utslagen dag och sedan typ återhämtad. Men igår mådde jag ännu värre än innan, orkeslös, utmattad, ont överallt och hur snorig som helst. När hela dagen hade gått och jag inte mådde ett dugg bättre på kvällen så insåg jag att jag skulle behöva vara hemma idag också. Men jag trodde definitivt att jag skulle vara bättre när jag vaknade i morse. MEN DET VAR JAG INTE. Nu orkar jag inte med det här mer. I morse vaknade jag med ont i halsen + samtliga symptom från innan. Nu är det när det är torsdag kväll känner jag mig fortfarande inte bra, men möjligtvis lite, lite bättre. Jag hoppas att det inte bara är inbillning och Ipren som gör att jag känner så. Jag blir hemma i morgon också. Så här många dagar i rad har jag nog aldrig varit hemma från ett jobba förut.


Det absolut värsta med att vara sjuk är att jag missar så himla mycket. Inte bara på jobbet, det går ju inte att göra något här hemma heller. Den enda fördelen som jag kan komma på är att jag har kommit ikapp lite med mitt filmtittande. Jag passar på att se en hel del film nu, det är typ det enda jag orkar. Till och med att läsa är lite för jobbigt, annars så önskade jag att jag kunde använda den här tiden till att läsa lite mer böcker.


I kväll spelar Karl Bartos på en krog här i närheten. W är DJ för kvällen (före och efter spelningen) och jag står på gästlistan. FAN. Vad är väl en bal på slottet... FAN, FAN, FAN!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards