Alla inlägg den 7 april 2012

Av Dilemma - 7 april 2012 23:13

Den ridkurs som jag har gått i tre dagar, och som nu är slut, har verkligen varit bra. Det är alltid kul att rida, men ibland har jag tyckt att de här extrakurserna inte har varit tillräckligt utmanande. Den här terminen har jag kommit upp ytterligare en nivå i ridningen och i och med det så har andra kurser öppnat sig för mig. Från att förut ha varit den som har legat på högst nivå på en kurs så var jag nu den som låg på lägsta, och de här tre dagarna har varit otroligt givande.


Första dagen var det dressyr och vi fick galoppera en hel del. Bland annat flera varv på volt så att jag nästan blev yr. Dag två var det markarbete, alltså att man rider över bommar. Det roligaste på den lektionen var när vi räknade galoppsprång mellan galoppbommar och sedan försökte få ner antalet språng där emellan. Då gick det undan, kul var det. Och idag, sista dagen, var det hoppning. Eftersom vi bara var tre stycken så hann vi hoppa mycket mer än vad man vanligtvis hinner på den vanliga lektionsridningen där vi är nio stycken. Vi fick också hoppa högre än vad vi brukar göra på mina lektioner. Det var lite pirrigt först, men gick hur bra som helst. Det var kul att få utmana sig på det där sättet. Nu har jag träningsvärk i axlar och rygg.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards