Alla inlägg den 11 april 2012

Av Dilemma - 11 april 2012 21:20

Jag har bestämt mig för att ta upp det här med löpning igen. Jag fick nog förut när jag höll på och tyckte att jag inte hann med någon annan typ av träning. Och dessutom ville jag hela tiden bli snabbare och få bättre tider och till sist var det inte roligt längre, utan bara jobbigt. Då bestämde jag mig för att ta en paus, och nu när jag tänker tillbaka så upptäcker jag till min fasa att det var 3 år sedan! Jag hade lite småplaner på att börja springa igen redan förra våren, men så stukade jag foten och hade knas med den i över ett halvår. Och sen var löpsäsongen över och det blev höst/vinteruppehåll.


Nu har jag varit ute på en joggrunda och det känndes bra, men ovant. Jag är lite rädd för att jag ska överanstränga benen eftersom jag springer på asfalt, men annars bara tränar på Friskis på deras mjuka golv eller rider. Jag sprang en kort runda idag och ska nog ta den några gånger till innan jag utökar. Jag sprang också ganska långsamt, i ett tempo som jag tyckte var behagligt, och kom hem utan att vara helt sönderkörd. Jag ska fortsätta så tänkte jag, inte pressa mig att springa snabbare bara för att jag känner att jag har mer att ge.


För att verkligen komma igång med träningen så ska jag springa två lopp i år. Blodomloppet och Tjejmilen. Tjejmilen följer syrran med till (eller snarare är det jag som följer med henne) och till Blodomloppet försöker jag engagera mitt jobb. Jag känner mig taggad inför löpningen nu. Hoppas att jag hinner komma i form till Blodomloppet som är om 1,5 månad.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards