Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Dilemma - 16 maj 2012 21:25

Det har ju varit en del långhelger nu under våren, vilket i sin tur innebär korta arbetsveckor. Jag har kommit fram till att jag föredrar att vara ledig måndag och tisdag, och jobba ons-fre, framför att jobba mån-ons och vara ledig torsdag och fredag. Veckan känns kortare då. Måndag och tisdag är mina jobbigaste jobbardagar och är man ledig torsdag och fredag så måste man ju börja veckan precis som vanligt, och sen efter onsdagen så *poff* så är man ledig utan att vara beredd på det. Och har jag mycket att göra på jobbet så känns det inte bra att ha två dagar kortare på sig innan helgen för att hinna klart.


Då tycker jag bättre om att börja arbetsveckan på onsdagen. Då känns söndagkväll härlig och avslappnad, man slipper veckans två värsta dagar, glider in till jobbet lagom till lillördag och därifrån är det ju nedförsbacke till helgen. Jag gillar känslan av att jobba arbetsveckans första dag och tänka "Men, det är ju redan onsdag".

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards