Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Dilemma - 19 maj 2012 16:59

Det gick lika illa på dagens rallylydnadstävling som det har gjort alla de senaste gångerna. Wilma är duktig utanför banan och låtsas att den här gången kommer det att gå riktigt bra. Idag hade vi med oss hennes mjukisråtta som hon fick leka med innan start så hon såg verkligen ut att vara uppvärmd och taggad. Jag hade en bra feeling och tänkte att det här skulle funka. Och det funkade ganska bra under de första tre momenten. De fick man göra springandes och jag tror att Wilma tycker att det är roligare. Sen kom det ett hopphinder, som hon glatt hoppade och stack iväg efter i en väldig fart. Men jag kunde ropa tillbaka henne, men sen gick det bara utför. Hon insåg att det inte var agility, utan lydnad och började med sitt nosande och sin ouppmärksamma inställning. Efter halva banan efter ett misslyckat front-moment lyfte jag upp henne och gick av.


Det här var den sista rallylydnadstävlingen som vi var anmälda till, och det kommer nog dröja innan vi anmäler oss till fler. Nu koncentrerar vi oss på agility ett tag istället.


Här sitter Wilma och funderar på hur hon ska göra för att skämma ut sig riktigt mycket på banan.

        

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards