Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Dilemma - 21 maj 2012 19:41

Av: Lucy Dillon


Efter att ha läst Berättelsen om Edgar insåg jag att bara för att en bok handlar om hundar så betyder det inte att jag tycker om den. (Även fast det står på omslaget att hundägare kommer att älska den…) Men Ensamma hjärtan och hemlösa hundar tyckte jag om. Kanske inte främst på grund av hundarna, utan mer den lättsamma stilen, feelgood-känslan och för att jag har en viss svaghet för chick lit.


Historien kretsar kring tre kvinnor och deras livssituation och knyts ihop med hjälp av ett hundstall. Det handlar mycket om att ha/inte ha/vilja ha hund, men minst lika mycket om att ha/inte ha/vilja ha barn.


Petitesser i boken som jag hakar upp mig på är för det första att i titeln heter det ”hemlösa” hundar, men när hundarna omnämns i boken är det som ”herrlösa”. Och för det andra att Bordercollien Gem av och till under läsningen benämns som enbart ”collien”, vilket är en helt annan ras. (Och det är kanske kommentarer som översättaren, snarare än författaren, bör ta till sig.)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards