Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Dilemma - 27 juni 2012 21:55

Alltså, jag verkar ha något otalt med bilen. Jag fattar inte vad det var med den idag, den har alltid gått som en klocka och det gjorde den till en början ikväll också när jag var på väg till ridningen. Men jag kom bara halvvägs. Den hoppade till konstigt, och sen började den gå långsammare. Jag som inte kan någonting om bilar kan bara försöka att ge mig på att beskriva vad som hände. Det kändes typ som att den hade för hög växel i och inte orkade köra. Jag växlade ner från 3'an till 2'an och då verkade det några sekunder som att den blev normal, men sen blev det för tungt också, då växlade jag till 1'an, men det funkade inte heller, den bara dog ut. Jag lyckades snigelköra mig ut ur en stor korsning och in mot vägkanten innan den lade av helt. Jag provade att stänga av och starta om och då funkade den en liten bit till. Jag fick hålla på så och kunde köra upp den på trottoaren vid en parkering bredvid vägen.


Jag insåg ganska snabbt att jag kunde glömma dagens ridlektion och jag blev väldigt arg över det. Jag funderade på vad jag skulle göra, när jag åker till ridningen har jag varken mobil eller pengar med mig. Precis som i alla jobbiga situationer var min första tanke att ringa till W. Jag försökte lite tafatt att stoppa bilarna som åkte förbi, men ingen brydde sig såklart. Det kom en man på cykel som jag försökte prata med, men han låtsades inte höra och cyklade förbi. En kvinna på cykel stannade efter ett tag, men hon "hade ingen mobil". 


Men så stannade en bil plötsligt. Det var en tjej som jag känner lite från mitt förra jobb. Hon hade inte heller mobilen med sig, men hon var på väg hem och det visade sig att hon bodde 500 meter från ridskolan. Hon skjutsade dit mig (jag är väldigt tacksam för det!), och där lånade jag en mobil av en ridkompis och ringde W. Han tog reservnycklarna och gick till bilen medan jag red en jätterolig hopplektion som jag är så glad över att jag inte missade. Jag åkte med en ridkompis hem och när jag kom hem stod bilen parkerad utanför huset. W hade rensat luftfiltret och nu går den som en klocka igen påstår han. Hoppas att den gör det imorgon också.


Hur kan en sån pärla lägga av bara sådär?!

 



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards