Alla inlägg under juni 2012

Av Dilemma - 17 juni 2012 17:45

Jag bakade en tårta igår och jag blev så nöjd med den så jag måste lägga upp bilder. Lönnsirapssmak.


     

Av Dilemma - 16 juni 2012 23:55

Idag har jag ridit islandshäst för först gången. Det var jag och min familj som var ute. Jag är den mest ridvana i gänget, men det funkade bra för allihop. Brorsan och W hade knappt suttit på en häst innan, men det gick bra ändå. Islandshästarna var väldigt lugna och snälla och gick tryggt och stabilt i skogen. Vi red en skogstur på smala stigar, så det var en helt annan sak än vad jag är van vid från lektionsridningen. Vi fick prova att tölta också, vilket inte var helt lätt först, men roligt när det väl fungerade. W's häst hette Joken, och min hette Atorka.


Idag lärde jag mig också den verkliga innebörden av att ha tur med vädret. Tur med vädret är inte bara att det är fint väder. Tur med vädret är när det har spöregnat i tre timmar innan man ska rida ut och det en kvart innan plötsligt slutar!

Av Dilemma - 15 juni 2012 23:18

 

De här glasen fick jag av W för ett år sedan och i väntan på ett vitrinskåp har de stått nedpackade sedan dess. Men idag tyckte jag att det var dags att inviga dem och plockade försiktigt upp dem ur kartongen. Det syns inte riktigt på bilden hur sjukt snygga de är. De är av kristall och från Swarovski, då förstår ni va?


Dagen har varit bra. Efter jobbet lyxade jag till det med både pedikyr och ansiktsbehandling hos min hudterapeut, och på kvällen var kompisar här och grillade.



 

Av Dilemma - 13 juni 2012 22:20

Jag och W har varit och köpt en klotgrill. Det finns en grill att låna i bostadsrättsföreningen, men det är trevligt att ha en egen. Det tyckte vi redan när vi bodde i förra lägenheten. Där lånade vi föreningens grill många gånger, men inför förra sommaren bestämde vi oss för att köpa en egen. Den använde vi många gånger under sommaren, och sista gången blev någon gång mot slutet av grillsäsongen. Då hade vi lämnat den utomhus, som vanligt, för att den skulle svalna innan vi ställde tillbaka den i källarförrådet dagen efter. Men på morgonen var den borta. Puts väck. Jag hoppas att de som tog den har haft stor glädje av den där grillen och inte bara tog den för att jävlas.


Nu börjar det närma sig grillsäsong igen, och nu har vi återigen en ny egen grill. Och den hoppas jag att vi får använda lite mer än bara en sommar.

Eld

Av Dilemma - 11 juni 2012 20:19

Av: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren


Det här är del 2 i trilogin som inleddes med Cirkeln. Men där Cirkeln öppnade hårt och fick upp intresset, där går Eld lugnare fram och refererar mycket till vad som har hänt förut. Det kan nog bli så med trilogier, där man har en tydlig början och ett tydligt slut, att mittenboken lätt lutar åt hållet transportsträcka.


Även om Eld inte riktigt lever upp till mina förväntningar så tycker jag om att läsa den och jag räknar definitivt med att läsa den avslutande boken också.

Av Dilemma - 9 juni 2012 20:01

Idag har jag haft besök av en fotograf från Indien som har varit här och fotat min bokhylla. Han håller på med ett eget projekt och är runt i hela världen. Helt oväntat visade det sig att han ville filma och intervjua mig också, efter att han hade fotat bokhyllan. Han ville intervjua mig om mina läs- och bokvanor, så jag satte mig tillrätta i soffan, plockade fram min bästa engelska och satte igång, tacksam för att jag fick ordning på frisyren imorse och hade valt helt okej kläder, oförberedd som jag var.


Projektet verkar vara en blandning av forskning och konst, om jag förstod honom rätt, och kommer antagligen att på sikt resultera i en bok, men också en utställning där intervjuerna kommer att visas tillsammans med bilder på bokhyllorna.


 

Av Dilemma - 7 juni 2012 20:59

Trots att Blodomloppet är över för den här gången så har jag tänkt fortsätta hålla igång det här med löpningen. Jag var ute och sprang idag efter jobbet och nu när jag har bestämt mig för att bara springa "skönt" och inte pressa mig själv eller försöka slå några tider så tycker jag att det känns riktigt bra med löpningen. Och trots det så sprang jag min 6 km runda 1 minut snabbare än vad jag gjorde när jag tränade som mest och pressade mig som hårdast för tre år sedan.

Av Dilemma - 5 juni 2012 18:15

Hurra, jag har redan fått böckerna som jag vann från Fenix! Jag blir så lässugen, jag blir galen, jag vet inte var jag ska börja. (Och jag har redan en hög med lånade böcker som har förtur...) Men sen är det bara att dycka in. Boksommaren är räddad.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards