Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Dilemma - 10 augusti 2012 10:59

Jag har börjat kolla på ett ganska roligt program på Kanal 5 play som heter Allt till salu och handlar om personer som köper, säljer och byter saker på Internet. Det handlar om i stort sett vem som helst alltså. I varje avsnitt brukar de också ställa frågor till folk på stan, och då undrar jag ibland lite hur folk tänker.


En fråga är: Vad skulle du inte kunna tänka dig att köpa på nätet?

Några vanliga svar har varit mat, husdjur, underkläder/kläder.


Jag har matkasse hemma. Då klickar man i på ICAs hemsida att man vill ha den och så levereras den till dörren. Supersmidigt, och som jag har förstått det så är det inte helt ovanligt med matkasse. Jag förstår inte varför de som svarar "mat" inte kan tänka sig det. Vad är det de har problem med?


När det gäller husdjur så skulle ju inte jag heller sätta mig ner vid en hemsida och klicka hem ett djur som sedan levereras i brevlådan. Men så går det ju inte till. Jag hittade Wilma på Blocket och det anser jag vara ett av mina bästa köp. (Den som säger att kärlek inte kan köpas för pengar har aldig haft ett husdjur.) Men även om man köper en hund från en kennel så är det nog ganska vanligt att man går in på deras hemsida först för att se om de har valpar till salu.


De som svarar att de aldrig skulle köpa kläder/underkläder måste ju tänka sig att de är begagnade. (Eller att de är osäkra på sin egen storlek.) Jag köper själv inte kläder på Internet (förutom en t-shirt med coolt tryck som present en gång) men jag trodde att Ellos och sådana sidor gick riktigt bra i Sverige. Det är ju en sak att säga att man inte gör det, men att säga att man aldrig skulle göra det... Varför inte? Jag är nyfiken på anledningen.


En annan fråga är: Skulle du kunna tänka dig att köpa något på nätet?

De flesta svarar ja, men ganska många svarar nej.


De som svarar nej kan alltså inte ens tänka sig att köpa något på Internet. Inte ens tågbiljetter? Biobiljetter? En resa? En prenumeration på en tidning? 



Mitt bästa köp:

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards