Alla inlägg den 2 september 2012

Av Dilemma - 2 september 2012 18:00

En ordentlig löparfrukost, men det var också bara så långt som jag kom i årets Tjejmil.

 


Trots Lady Gaga-konsert och kanske någon timme för lite sömn så kände jag mig peppad inför Tjejmilen i går. "Om du kommer hem utan medalj behöver du inte komma hem alls" sa W och jag gick till tågstationen för att möta syrran där vi skulle träffas för att ta ett tåg tidigare än vad vi egentligen behövde. Dagen började bra, men det blev kortvarigt. Halvvägs till Knivsta stannade vi för signalfel och där blev vi stående. Först kände jag mig ganska lugn, men ju längre vi stod still desto mer och mer stressad blev jag. Det här är inte sant, tänkte vi. Kl 12 stängde nummerlappsutdelningen i Stockholm och när vi till sist insåg att det inte fanns en chans att vi skulle hinna dit i tid så avtog stresskänslorna och jag började känna mig lugnare igen. Men vilket antiklimax!


Efter att vi hade stått still i 45 minuter vände tåget tillbaka till Uppsala, och då kändes det faktiskt ganska bra att det åkte tillbaka och inte fortsatte in till Stockholm där vi i så fall bara skulle sätta oss på nästa tåg hem.


Trots besvikelsen kände både syrran och jag att vi behövde springa nu när vi var förberedda på det så efter lite diskuterande kom vi fram till att vi skulle springa från min lägenhet och hem till våra föräldrar. Det är 13 km så vi fick lite bonus på 3 km. Det regnade hela tiden, men det kändes ändå bra och jag kände att jag hade mycket ork när jag sprang. Hemma hos föräldrarna åt vi middag och kollade på film, så trots omständigheterna så blev det en helt okej dag ändå. Det blev löpning på minst 1 mil och när vi var klara så behövde vi inte åka tåg utan var redan "hemma".

Av Dilemma - 2 september 2012 14:14

Jag var på Lady Gagas konsert Born this way ball i fredags och det var riktigt bra. Våra platser var inte de bästa, vi satt lite på sidan, men vi såg ändå bra och på skärmarna såg man ännu bättre. Det var verkligen show, hon hade inte sparat på krutet. Jag brukar se ganska mycket små band, så det var kul att se en riktigt stor artist som omväxling. Jag är helnöjd med kvällen och glad att vi bestämde oss för att gå.


           

                 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards