Alla inlägg den 12 september 2012

Av Dilemma - 12 september 2012 20:39

I somras när jag var och såg Kent var deras spelning utomhus. Och som alla minns så var det här en ganska regnig sommar och dagen för spelningen inget undantag. Jag och W stod i kön med varsitt paraply, men när vi kom fram till biljettkontrollen så blev det stopp. Inga paraplyer fick tas in på området, inte ens ihopvikta i väskan. Man fick lägga sitt paraply på ett bord utanför och tjejen som stod vid bordet sa att de ansvarar inte för några paraplyer, men det är här de kommer att ligga när vi kommer ut igen, på det här bordet där jag lämnar det.


Som tur var så regnade det ingenting under spelningen och när vi gick hem så hittade vi våra paraplyer. Dock inte på det bordet där vi hade lämnat det, utan en bit längre bort i en hög där alla paraplyer hade samlats ihop.


Förrförra helgen när jag var på Lady Gagas spelning i Globen regnade det också. Jag står i kön med paraply, men tänker att nu måste man ju få ta in det eftersom spelningen är inomhus. Då finns det ju ingen risk att det börjar regna och folk börjar fälla upp paraplyer. Men, nej. Ingen släpps in i Globen med ett paraply i väskan. Man fick välja mellan att slänga det i en stor soptunna vid entrén eller lämna in det som värdesak.


Till en början ställer jag mig i kön till värdesaksinlämningen, men ganska snart inser jag att med den tid det tar för ett fåtal personer att lämna in sina paraplyer kommer antagligen tiden det tar för alla att hämta ut sina paraplyer samtidigt att göra att vi missar sista tåget hem. Jag ser då att fler personer har lagt sina paraplyer i en hög bredvid ingången, och några i en hög lite längre bort. Jag försöker påkalla uppmärksamheten hos en vakt för att fråga vad de tänker göra med alla paraplyer som ligger i högar. Om de låter dem ligga kvar eller om de kastar dem när alla har gått in. Men jag lyckas inte få någon kontakt, han är upptagen och vill få in folk och eftersom det regnar ger jag upp, lägger mitt paraply i en av högarna längst bort och går in. (Till en fantastisk spelning och show.)


När jag kommer ut igen är alla paraplyer borta. Jag misstänker direkt att de är kastade, men frågar ändå en vakt för säkerhetsskull. "De är kastade, det fick ni information om!" svarar hon offensivt. "Nej, vi fick ingen information om att paraplyerna som låg på marken skulle kastas" svarar jag. "De låg i vägen här" pekar hon runt ingången. "Fast mitt låg inte här, utan där borta" pekar jag mot en plats där det inte alls är någon folkström. Hon börjar förklara igen att vi har fått information och att de var ivägen, och jag säger att jag förstår, jag bara undrade var de var, så att jag vet.


Jag tycker att hela paraplyincidenten kunde ha hanterats något snyggare av vakterna. Till exempel tycker jag att de borde ha förstått att om folk som får välja mellan att slänga sina paraplyer eller lämna in dem istället väljer att lägga dem på marken hoppas på att de ska vara kvar när de kommer ut. För att verkligen undvika missförstånd borde de redan då ha påpekat att alla som lämnas på marken också slängs.


Eftersom de slängdes för att de låg i vägen vid en eventuell utrymning så skulle de egentligen ha kunnat samla upp dem och sedan lägga tillbaka dem (eller en bit bort) efter spelningen. Och mitt paraply som redan låg en bit bort får jag en känsla av att de tog bara för att de kunde.


Nja, om de inte ville besökare skulle bli besvikna så skulle de kunna ha gjort vissa saker annorlunda och varit ännu tydligare med informationen.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards