Alla inlägg den 30 september 2012

Av Dilemma - 30 september 2012 22:23

Rida är bland det roligaste jag vet. Nu under terminerna rider jag bara en gång i veckan och det känns som att det är alldeles för sällan. Idag sparkade min häst bakut när vi galopperade efter att jag hade slagt till den med spöt, men det kändes inte läskigt. Snarare så tycker jag att det är ganska roligt att rida hästar med lite mer temprament och personlighet.


Men man kan ju ramla av. Jag vet om det, men jag tänker inte på det när jag rider. Jag har ramlat av massor med gånger och den gången som var värst var när jag var 12 år och bröt nyckelbenet. Det var inte roligt, då kunde jag inte rida på några veckor efteråt.


I min ridgrupp händer det att folk ramlar av ibland, men det är inte ofta och det är ovanligt att någon gör sig illa. Idag hade vi hopplektion och när någon ramlar av är det framförallt under hopplektioner. Tyvärr ramlade en tjej av idag, och tyvärr verkade det som att det gick ganska illa. Hon kunde inte gå från platsen där hon landade och de fick köra in en bil i ridhuset för att köra henne till akuten. Vi fick avbryta vår lektion. Det var väldigt tråkigt att hon gjorde illa sig och jag hoppas att det inte var något allvarligt, även om hon hade väldigt ont.


Jag känner mig inte nervös för att rida nu, och längtar redan till nästa lektion, men det blir ändå en liten påminnelse om att hästar är stora djur och att ridning inte är helt ofarligt. Jag ska gå till Friskis och träna upp balansen och bålmusklerna.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards