Alla inlägg den 17 november 2012

Av Dilemma - 17 november 2012 22:26

För ett tag sedan fick W en inbjudan till en ny nattklubb som har premiär ikväll. Mingelbuffé, klassiska partyhits och liveband lät ju inte fel, så eftersom han fick ta med sig en vän så har jag ända sedan inbjudan kom varit inställd på att gå. Sen har en förskylning smygit sig fram under senaste veckan och i morse vaknade jag även med halsont. Ingenting som inte tillräckligt med Ipren, nässpray, halstabletter, Nipaxon och en rejäl grogg kan råda bot på, tänkte jag, men efter en hel del velande fram och tillbaka under dagen kom jag till sist fram till att det nog ändå var bäst att stanna hemma. Främst för att jag ska upp tidigt i morgon för att vara med vid en uppvisning av unga islandshästar, och att stå flera timmar i ett kallt ridhus är ingenting som jag känner för att göra både förskyld, trött och bakis.


Så jag offrade premiären för en hemmakväll med egengjord pizza och Roman Polanskis film The fearless vampire killers som musikalen Tanz der Vampire bygger på vilken jag såg i Berlin förra helgen.


Jag har jordnötter på pizzan om jag gör den själv. Låter helknasigt, men blir faktiskt riktigt gott.

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards