Alla inlägg den 19 november 2012

Av Dilemma - 19 november 2012 20:55

                 

Av Dilemma - 19 november 2012 17:46

Wilma är en väldigt morgontrött hund. Det händer aldrig att hon går upp före mig eller W. På helgerna kan hon ligga kvar flera timmar efter att vi klivit upp. På vardagarna ligger hon alltid helt stilla och knäpptyst under täcker och låtsas sova hur mycket W än ropar på henne och frågar om hon ska följa med till dagis. När han går till sängen och lyfter på täcker lyckas hon se jättetrött ut och fast han sätter på henne halsbandet så ligger hon kvar och blir helt platt och tung. W får bära henne ur sängen.


I morse när jag stod inne på toaletten och sminkade mig pratade jag med W som stod i hallen. Vi pratade om ljusinstallationen Allt ljus på Uppsala som vi tänker gå och titta på ikväll. Man kan gå en promenad anordnad av Friskis & Svettis så behöver man inte själv ta reda på var alla ljusinstallationer finns. När jag pratade med W så sa jag också "Vi tar väl med Wilma på promenaden, eller?" Och plötsligt händer något väldigt oväntat. Wilma kommer utlunkandes i hallen, sträcker på sig, ser lite förväntansfull ut och hoppar upp på en pall som vi har där hon får sitta när vi tar på henne koppel och halsband (när hon redan är vaken och inte ligger i sängen) och gör sig redo att följa med.


Hon måste ha legat och lyssnat på vår konversation men missat att promenaden skulle vara ikväll. Kul att hon vill följa med.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards