Alla inlägg den 30 november 2012

Av Dilemma - 30 november 2012 17:45

Av: Jane Austen & Seth Grahame-Smith


Stolthet och fördom är väl en sån där bok som man egentligen borde ha läst, eller åtminstone känna till. När den 2009 kom ut i zombiespäckad version så kändes det plötsligt mycket enklare att ta sig an den uppgiften. Även om jag inte kastade mig över boken redan då så har jag haft ett intresse av att läsa den och nu äntligen tagit mig tid att göra det.


Grundhistorien i Stolthet och fördom och zombier är samma som i Stolthet och fördom, men nu råkar bokens karaktärer ut för zombieattacker med jämna mellanrum. Dock hör zombierna inte till huvudhistorien utan fokus ligger på att hitta lämpliga makar åt systrarna Bennet och zombieinvasionen känns några kapitel in i boken som den bihistoria det är.


Jag vet inte om man har större glädje av att läsa Stolthet och fördom och zombier om man har läst Austens original innan eller inte, men som jag ser det behöver jag nu inte läsa Stolthet och fördom eftersom jag har fått koll på historiens huvuddrag. Däremot tycker jag inte att Stolthet och fördom och zombier riktigt håller som en egen roman, utan det roliga med boken är just att det är en omgjord klassiker.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards