Alla inlägg under december 2012

Av Dilemma - 9 december 2012 21:06

Av: Tina Fey


Jag har sett några avsnitt av 30 rock, men jag fastnade inte riktigt för den serien. 30 rock baseras delvis på Feys erfarenheter som manusförfattare på Saturday Night Live, och hon producerar, skriver och spelar huvudrollen i serien (30 rock).


Bossypants är väl i sitt innehåll ungefär som ett 30 rock avsnitt. Jag tycker att mycket är halvkul, en del förstår jag inte alls, och vissa saker är hysteriskt roliga. Mitt favoritkapitel är det som handlar om hennes resa med ett kryssningsfartyg, eftersom jag känner igen mig så otroligt mycket i det kapitlet.

Av Dilemma - 8 december 2012 22:53

Oj, vilken vecka...


I måndagskväll var det styrelsemöte i bostadsrättsföreningen och det var det första mötet med de nyinvalda. Jag tycker att vi har bra och produktiva möten i styrelsen, men hjälp vad länge de kan hålla på. I måndags satt vi i typ 3,5 timme.


I tisdags red jag dubbla ridlektioner och drabbades av träningsvärk, men inte alls så illa som jag befarade.


Efter jobbet i onsdags spenderade jag 3 timmar hos min frisör för att få ordning på frisyren. Jag kanske lägger upp en bild vid tillfälle. Nöjd blev jag i alla fall. När jag kom hem stack jag iväg en sväng till gymmet. Jag tänkte att jag skulle bygga lite muskler innan jul.


I torsdags var det julfest på jobbet, med avtackning av arbetskamrat som gått i pension. Eftersom jag ingår i, och är sammankallande för, the Party Planning Committee så var det inte bara att komma, äta och gå för min del. Det krävdes en hel del förberedelser och det gäller att stanna kvar och se till att folk hjälper till att städa undan i lokalen efteråt också. Jag är väldigt nöjd med festen. Det var många som hjälpte till att dra ett strå till stacken och alla verkade ha trevligt. En av aktiviteterna under kvällen var Limbo, som det tyvärr visade sig att jag var rätt så dålig på. Jag måste öva på det känner jag...


I går, fredag, gick jag till gymmet efter jobbet och satt sedan i soffan hela kvällen röstandes på Awa i X Factor finalen. Det är kul när den man röstar på vinner, det tycker jag bäst om. Annars känns det som bortkastade pengar.


I dag har jag handlat alla julklappar och imorgon bär det av till Åkersberga och årets sista agilitytävling för Wilmas del.

Av Dilemma - 5 december 2012 21:56

Jag har flera gånger idag fått höra att jag har tur som går till och från jobbet. Men jag har inte alls känt mig lyckosam när jag plumsar fram i snöyra med halsduken virad flera varv runt ansiktet, fingrar som blir stelare och stelare och smink som rinner bort. Då har jag istället önskat att jag var en av dem som sitter på en varm buss eller som tar bilen till jobbet och endast behöver trotsa snökaoset en kort stund mellan bushållsplatsen/parkeringen och arbetsplatsen.


Men sen när alla bussar ställdes in och jag såg hur folk kämpade med att skotta fram sina bilar och sedan blev ståendes i långa bilköer, då kände jag mig faktiskt ganska glad att jag bara behövde bita ihop lite till och plumsa vidare för att snart vara hemma.

Av Dilemma - 4 december 2012 21:57

Jag har missat två av mina ridlektioner under hösten så ikväll åkte jag iväg till stallet i hopp om att det skulle finnas plats för mig att rida igen båda lektionerna på rad. Och sån tur hade jag. Så nu har jag nyss kommit hem från dubbla ridlektioner och jag känner redan nu att det här kan komma att kännas i benen imorgon.

Av Dilemma - 3 december 2012 18:15

Av: Stephan Mendel-Enk


Mendel-Enk får i uppdrag att skriva ett reportage om ett gäng fotbollshuliganer. Trots medias försök till generalisering och att hitta gemensamma nämnare för den typen av personer som väljer att ingå sådana gäng så upptäcker Mendel-Enk att det faktiskt är en samling av väldigt olika personer. Det enda som de har gemensamt, och som inte ens tas upp i media, är att de alla är män.


Mötet med huliganerna blir upptakten för Mendel-Enk att, genom intervjuer, egna erfarenheter och tidigare forskning i ämnet, ta reda på mer om vad som är, och formar, manlighet.


En ganska intressant bok som stundtals kan få mig att känna mig både irriterad och uppgiven.

Av Dilemma - 2 december 2012 22:05

Pepparkaksbak och trevligt sällskap!


 

Av Dilemma - 1 december 2012 10:00

Jag och W har jobbat på en julkalender och nu äntligen är det dags att publicera den. Vi har fyllt luckorna med lite gott och blandat. Idolbilder, citat, videos. Räkna ner till julafton med Mechatronics julkalender!


Julkalendern finns här.


Och såhär ser den ut.

 

Av Dilemma - 1 december 2012 03:15

Kvällens dMz gästades av PA Tronic, och de var riktigt bra.


 


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards