Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Dilemma - 28 februari 2013 17:15

Av: Kerstin Ekman


Jag tycker att det ligger något tungt över läsupplevelsen när det gäller den här boken. Jag kommer aldrig in i något riktigt flyt när jag läser och måste flera gånger läsa om stycken för att hänga med i vad som står. Jag upplever den som onödigt komplicerad, trög och akademisk. Jag är heller inte särskilt förtjust i texter där man inte använder citationstecken eller talstreck vid repliker.


Grand final i skojarbranschen handlar om Lillemor Troj vars kompis/bekanta Babba skriver böcker som hon sedan ger ut i Lillemors namn, och låter Lillemor vara ansiktet utåt och ta hand om alla intervjuer och liknande. Men så en dag skriver Babba en bok om hennes och Lillemors förhållande till varandra och om hur Lillemors böcker har kommit till och skickar till ett annat än Lillemors förlag. Manuset hamnar till sist i Lillemors händer och i Grand final i skojarbranschen läser Lillemor Babbas manus, vilket är det man som läsare också läser varvat med kapitel om när Lillemor tänker tillbaka på de tillfällen hon precis har läst om.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards