Alla inlägg den 21 december 2013

Av Dilemma - 21 december 2013 00:44

Jag har ägnat hela kvällen åt att slå in julklappar, och när det var klart lade jag alla julklapparna under granen.

 


Jag trodde att vi var överens om att de skulle få ligga där orörda i väntan på julafton då vi packar ner dem och tar dem med hem till mina föräldrar. Wilma verkade relativt ointresserad, så det verkade lugnt. Men några minuter efter att alla julklapparna var på plats så upptäckte jag det här:

 


Wilma hade alltså inte alls tålamod att vänta till julafton. Hon har smugit in under granen och plockat åt sig sin julklapp. (Nu är hon glittrig på ryggen efter julgranskulorna som hängde längst ner.) Det tog nog bara sekunder för henne att öppna den, sedan smet hon in under soffbordet och mumsade i sig tuggbenet som var där i.

 


Nu är det väldigt frestande att inte låta henne få något paket på själva julafton. Men jag har fler tuggben så jag kommer väl att falla för de där hundögonen och slå in en ny julklapp åt henne... Ni andra som har paket under vår gran, ni kan ju hålla tummarna för att inte Wilma ska öppna dem också. Men det bådar gott, hon har inte rört några fler under kvällen. Det var bra att hon bara tog sitt eget.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards