Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Dilemma - 7 januari 2014 20:11

Det var inte så farligt att börja jobba idag som jag hade inbillat mig. Jag hade helt struntat i att förbereda mig inför att det skulle vara arbetsdag och använt de lediga dagarna som om de skulle vara för evigt ändå fram till idag. Det enda jag gjorde igår var att ställa väckarklockan och gå och lägga mig lite tidigare än på länge, men ändå gick det förvånande bra att komma upp. I 17 dagar har jag inte gått och lagt mig tidigare än 02 på natten och sista dagarna har jag gått upp ungefär 11.30 Varför använda lediga dagar till att anpassa sig efter jobb, tänkte jag, lika bra att njuta av det så länge det varar och ta smällen när den väl kommer. Det kommer ändå inte att bli roligt att behöva gå upp tidigt på morgnarna igen. Jag misstänker tyvärr att jag inte kommer att vakna lika smärtfritt imorgon.


Istället för att tänka på jobb tänker jag på Nyår och hur nice det var då.
Jag upptäckte att bilderna blev suddigare och suddigare ju senare på kvällen de är tagna. Wilma har utvecklat en nervositet när det gäller fyrverkerier, så nu för tiden vill hon spendera tolvslaget inne på toaletten. Hon är inte superrädd, så om hon bara får sitta där inne mellan 00.00-00.30 så brukar det gå bra sen. Men det var inga problem. Vi behöver inte kalla henne party pooper. Vi anpassade oss och tog med oss skumpan in på toa.


                  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards