Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Dilemma - 23 mars 2014 12:30

Av: Patti Smith


Bortsett från att jag någon gång hade hört hennes namn så visste jag inte vem Patti Smith var innan jag läste den här boken. Och Robert Mapplethorpe hade jag inte ens hört talas om. Just Kids är Smiths bok om Robert och om deras relation.


Jag tycker att boken är intressant som en dokumentär, biografi, men jag tycker inte om att läsa den på samma sätt som riktigt bra skönlitterära romaner som jag bara sugs in i. I Just kids är innehållet betydelsefullare än själva språket.


Jag gillar Pattis och Roberts förhållande till varandra, jag gillar deras relation till konsten, jag gillar att de tillåter sig att hålla på med det de verkligen tycker om och att de hela tiden får nya idéer som de genomför. Jag har däremot lite svårt att förstå hur de bara kan lämna saker efter sig och börja om från början flera gånger, men det verkar skönt att inte vara så fäst vid saker. Jag blir inspirerad av deras sätt att kämpa sig fram och våga göra det de tror på.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards