Alla inlägg den 18 juli 2014

Av Dilemma - 18 juli 2014 23:23

Av: Mia Törnblom


Jag brukar vara intresserad av böcker av det här slaget och har läst flera olika, men aldrig tidigare någon av Mia Törnblom. Jag vet faktiskt inte varför det inte har blivit av. I den här boken har Mia samlat och bearbetat det bästa ur två tidigare böcker, så jag kände att det var dags för mig att bekanta mig med henne.


Det första jag inser när jag börjar läsa är att det är skillnad mellan självförtroende och självkänsla, och jag är glad över att jag nu lärt mig den skillnaden. Jag känner definitivt för att öva upp min självkänsla mer och bocken innehåller flera övningar. Tyvärr känner jag också, nu när jag läst ut boken, att risken är stor att jag bara lägger den ifrån mig och går vidare. Tänker att de där övningarna verkade bra och en stark självkänsla skulle ju sitta fint, men att det aldrig blir något mer av det. Jag behöver spara den här boken och kanske återkomma till den och läsa valda bitar igen.


Boken är indelad i flera kapitel om olika områden och innehåller både Mias egna erfarenheter och förklaringar, andra personers erfarenheter och mailfrågor som Mia svarar på. En intressant bok med ett bra upplägg. Flera gånger känner jag igen mig och flera gånger får jag aha-upplevelser.


REKOMMENDERAR


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards