Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Dilemma - 6 augusti 2014 22:15

Av: Li Cunxin


Till min förvåning gillar jag att läsa om fattig kinesisk landsbygd. Jag har läst en bok tidigare som jag tyckte väldigt mycket om, Snöblomma och den hemliga solfjädern. Och nu tyckte jag väldigt mycket om den här boken.


Maos siste dansare är en självbiografi som handlar om hur Li Cunxin som elvaåring blir utvald till att studera balett. Det är hans chans att slippa ifrån byn och fattigdomen, men innebär samtidigt att han behöver sakna sin familj. Cunxin bestämmer sig för att göra allt han kan för att bli en av världens bästa dansare och en dag får han möjligheten att resa till USA.


Maos siste dansare är en välskriven och otrolig historia om balett, kommunism, fattigdom och framgång.


REKOMMENDERAR

 


Jag kan även rekommendera filmen, om man vill få reda på Li Cunxins historia utan att läsa boken.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards