Alla inlägg den 18 augusti 2014

Ru

Av Dilemma - 18 augusti 2014 13:15

Av: Kim Thúy


En tunn bok med tungt innehåll. Bokens jag, Nguyen An Tinh, flyr med båt från Vietnam till Kanada, vilket är precis vad Kim själv har gjort. I korta stycken varvas historier från Vietnamn med historier om livet i Kanada. Utan kronologisk ordning får man reda på huvupersonens bakgrund och familj, flykt med båt och att hon i Kanada fått två barn varav den ena är autistisk.


Jag är inte helt säker på vad jag tycker om den här boken. Jag gillar de korta historierna och hoppen fram och tillbaka i tid. Men jag fastnar inte riktigt. På bara någon timme har jag läst ut den och det känns som att jag aldrig hann komma in i den riktigt. Det känns inte som att jag följer någon spännande historia när jag läser, snarare som att jag får olika bilder uppmålade för mig. Bilder som jag tycker om, även om de kan vara både hemska och äckliga, precis när jag får dem, men som inte sitter kvar när jag läst klart.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards