Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Dilemma - 18 oktober 2014 14:30

Av: Audrey Niffenegger


Niffenegger skrev Tidsresenärens hustru och man kan ju inte låta bli att bara älska den boken. Själens osaliga längtan har stått ganska länge i min bokhylla, men jag har undvikit den dels för att jag har haft ganska höga förväntningar på den och dels för att jag tänkt att den inte kan leva upp till den förra. Men det tycker jag nog att den gör.


Även i den här boken plockar Niffenegger in det övernaturliga. Den här gången finns inga tidsresenärer, men däremot vålnader. Det piffar till berättelsen och blir inte bara ytterligare en kärlekshistoria.


Två tvillingsystrar får ärva sin döda mosters lägenhet med villkoret att de ska bo där tillsammans under ett års tid. Mostern var själv tvilling med systrarnas mamma och hade helt brutit kontakten med henne. Systrarna är nyfikna på anledningen till den brutna kontakten och undrar varför de får ärva en moster som de aldrig har träffat. De flyttar in i lägenheten och blir bekant med grannarna i hopp om att någon ska kunna berätta för dem om deras moster.


Det är en bok om kärlek, relationer och hemligheter.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards