Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Dilemma - 27 juni 2015 17:37

Av: Bea Uusma


Förut visste jag inte ens om Andrées polarexpedition. Nu vet jag nästan allt tack vare Bea Usmas spännande och detaljerade skildring av äventyret. Uusma skriver att hon har blivit helt uppslukad av expeditionen och mysteriet med dödsorsaken, och när jag läser boken rycks jag med av hennes entusiasm. Det här måste vara en av de mest fängslande böckerna jag har läst, och det är lika intressant att läsa om själva expeditionen som att läsa om Uusmas forskning och upptäckter i deras fotspår.


Jag är oerhört imponerad av det flera års arbete som Uusma har lagt ner i sitt försök att hitta expeditionsmedlemmarnas dödsorsaker. Jag kan bara tacka henne för hennes noggrannhet, nyfikenhet och slutsatser, och förmågan att sammanställa allt på ett sätt som är lättillgängligt, gripande och bitvis humoristiskt.


REKOMMENDERAR


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards