Alla inlägg den 27 september 2015

Av Dilemma - 27 september 2015 10:00

Av: Erland Loe


Precis i börjar av boken tycker jag att den verkar lite rolig, men det går snabbt över. Istället tycker jag att den är jobbig och konstig. Jag tycker inte om de korthuggna, utelämnande beskrivningarna, och jag tycker inte alls om tankarna och resonemangen.


Boken handlar om "jag", och honom vet man ingenting om. Varken namn, ålder, utseende eller arbete, och det blir aldrig någon karaktär som jag intresserar mig för. Marianne kommer till honom på kvällarna (hur?, varför?), snart har hon flyttat in och han bestämmer sig för att bli förälskad i henne. De bestämmer sig för att göra en resa ihop, men vill under resans gång olika saker.


De diskuterar en hel del i boken. För varje synpunkt tycker den andra något annat. Jag blir bara trött av det. Det tar mig en evighet att läsa ut den här boken trots att det är en sån tunnis.


 


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards