Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Dilemma - 27 februari 2016 13:18

Av: Richelle Mead


Det här är den andra delen i Vampire Academy serien. Efter att ha läst den första delen sade jag att om jag skulle läsa fler böcker i serien så skulle det bli på engelska för att jag störde mig på det platta och enkla språket. Men eftersom jag hade del 2 (och även del 3) på svenska så blev det inte så. Och den här gången stör jag mig inte på språket när jag läser. Det kanske beror på att den förra boken jag läste (Örfilen) var ganska tråkig och jag var upplagd för något lättsamt, men jag tror snarare att det beror på att Fruset blod har en annan översättare.


I Fruset blod hotas dhampirer (beskyddare/halvvampyrer) och moroi (snälla vampyrer) av strigoi (elaka vampyrer) som lyckats organisera sig. Vampire Academy tar sig tillflykt till en skidort, men väl där tycker vissa att man ska gå till attack istället för att gömma sig. Men för att ha en chans mot de överlägset mycket starkare strigoi skulle moroi behöva öva upp sina magiska förmågor, något som är förbjudet.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards