Alla inlägg den 5 mars 2017

Av Dilemma - 5 mars 2017 20:45

Av: Torild Carlsson


Den här boken bör alla som jobbar med coching, vägledning, ledarskap, arbetsmarknad, organisationer, personalfrågor, och de som är arbetslösa, sjukskrivna, trötta på sitt jobb eller osäkra på sin yrkesidentitet läsa.


Att ta upp alla bra exempel och synsätt skulle vara som att skriva ner hela boken igen, men som en sammanfattning kan jag skriva att boken fokuserar på individens möjligheter i arbetslivet och att den kan vara en ögonöppnare för den som kanske känner sig "fast" i sin yrkesroll och som kanske egentligen skulle vilja jobba med något annat men inte vet hur den ska ta sig vidare.


Boken är ganska kritisk till den svenska arbetsmarknades som den ser ut idag. Jag blir frustrerad över en hel del när jag läser boken, men känner mig också hoppfull över de möjligheter som tas upp.


REKOMMENDERAR

 



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards