Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Dilemma - 18 mars 2017 13:11

Av: Minette Walters


Ett lik hittas i en iskällare på Phoebe Mayburys tomt och polisen misstänker att det är hennes man David som försvann tio år tidigare. Men Phoebe misstänktes för att ha mördat sin man redan för tio år sedan och kroppen som nu hittats har inte varit död i mer än någon månad. Om det inte är David, vem är det då? Och vart tog David vägen? Samma polis som letade efter David för tio år sedan är tillbaka för att försöka lösa fallet.


Det främsta tillvägagångssättet för att försöka lösa fallet är att prata med olika personer, men inte särskilt mycket handling. Jag får lite Agatha Christie känsla avboken, man avgränsar sina misstänkta och förhör dem. Jag fick en ganska gammeldags känsla av boken och det visar sig att den publicerades redan 1992 första gången.


Jag tycker inte riktigt om boken. Jag gillar ingen av karakräterna, tycker att historien skulle kunna beskrivas bättre, att den är för "pratig", att de drar för snabba slutsatser och att de beter sig orealistiskt.


 




Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards