Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Dilemma - 14 maj 2010 20:39

Nu har jag småpackat hela dagen och jag tror att jag har fått med allt som kan packas idag. Det som är kvar nu är typ smink och tandborste, sånt som jag får packa efter att jag har använt det imorgonbitti.


Jag har börjat få en känsla av att 5 dagar går väldigt snabbt. Det känns redan nu som att jag snart kommer att vara hemma igen, och det känns tråkigt.


Jag och W har nyss kollat på Mamma Mia!. Jag gillar verkligen den filmen. Underbar. Jag behövde ett bot mot min resfeber. Vi köpte en flaska champagne som vi delade på samtidigt. Och när den var slut så råkade vi övergå till flera av våra likörflaskor. Så nu känns det här med resan och packning inte alls särskilt jobbigt egentligen. Jag hoppas bara att jag får med mig allt.


Imorgon ska vi gå upp riktigt tidigt. Vi har inte bestämt oss helt än, men kanske kl 05.00 Fy fan! Då får vi kolla hos smhi var askmolnet befinner sig. Annars har min mamma föreslagit att hon skjutsar. Supersnällt, men jag hoppas att det inte behövs.


Här sitter jag med packning och ångest.

 

Av Dilemma - 14 maj 2010 17:03

Ett dygn från nu sitter jag på kryssningsfartyget Vision of the Seas tillsammans med W och två kompisar. Förhoppningsvis. Jag har ringt till SAS, men de kan inte säga mer än vad som står på hemsidan. Och på hemsidan står det ju att planen går fram till det visade sig att det inte gick. Men det verkar faktiskt lugnt. Vi har checkat in nu och planerar att avboka nattbussen.


Det kommer att bli riktigt härligt att åka båten igen. Jag har saknat Some Enchanted Evening Lounge sedan jag klev av sist. Och förra gången fanns det en massa saker att göra som vi aldrig hann med, som vi ska försöka göra den här gången istället. Klättra klättervägg till exempel.


Jag tar med mig Laptopen som jag köpte för några veckor sedan. Jag ska försöka lägga upp lite bilder under resans gång. Det beror lite på möjligheten till Internet, men det är nog inget problem. Så håll utkik.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards