Alla inlägg under juni 2019

Av Dilemma - 29 juni 2019 15:11

Av: Thomas Engström


Det här är den andra delen i en serie om Ludwig Licht. Jag har inte läst första boken, men den här historien är helt fristående så det går bra att börja direkt med den här. 


Söder om helvetet handlar om kristna nazizter i södra USA och Ludwig Licht är en före detta Stasi-agent som kallas in för att infiltrera gruppen. 


Jag gillar den här boken och jag blir sugen på att läsa både den föregående och nästa. Licht är någon form av risig pundare, men ändå skarp och skicklig. Boken är välskriven med bra karaktärer och trovärdiga dialoger. 


 

Av Dilemma - 22 juni 2019 12:00

Av: Maja Lunde

En historia om bin i tre olika tidsåldrar.

William lever i 1800-talets England och jobbar på att utveckla en ny sorts bikupa.

George lever som biodlare i USA i nutid och vill att hans son ska ta över verksamheten. Men 2007 börjar bisamhällen oförklarligt att dö ut.

2098 finns inga pollinerande insekter kvar och Tao jobbar i Kina som handpollinerare av fruktträd. En dag råkar hennes son ut för något som gör att hon börjar undersök vad som kan ha hänt.

Historierna varvas genom hela boken.

Jag valde att läsa den här boken nu för att vi nyligen hade en mindre bisvärm på balkongen. Jag tycker att det var intressant med en bok som sätter bin i centrum. Och också skrämmande om det i verkligheten skulle kunna bli så att bin dör ut.

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards