Alla inlägg under april 2013

Av Dilemma - 30 april 2013 20:12

Jag har alltid ansett att Sista April markerar starten av sommaren, men nu vet jag inte längre. I år hade jag samma kappa, fleecetröja och halsduk som jag har haft hela vintern (men inte med lika varm tröja under). Uppsalabor är tappra som tar sig ut trots duggregn, och senare på eftermiddagen till och med hagelskur. För första gången någonsin så jobbade jag på Sista April. Det var faktiskt helt okej att jobba några timmar och sedan ta sig till närmaste park för lunch. Trots det tråkiga vädret har det varit en riktigt trevlig dag.


     

Av Dilemma - 29 april 2013 17:15

Jag var och Bowlade i lördags och jag tycker att det är riktigt roligt även om jag är förvånansvärt dålig. Jag fattar knappt själv att det kan gå så dåligt. Eftersom jag är bra på att jonglera så har jag alltid tänkt att jag har någon form av bollsinne och när jag tänker på bowling så ser jag framför mig att jag är ganska duktig bara jag koncentrerar mig. Det har visat sig att så inte är fallet. Jag får vara glad bara jag får ner någon kägla och klotet inte åker i rännan hela vägen.


Men i lördags tändes ett litet hopp i mig igen. Min syrras kille var med och han har varit tävlingsbowlare, och efter en hel del tips från honom så börjar jag nu fatta varför det går så dåligt för mig. Bland annat behövde jag skaffa en bättre pendel. När jag provade det så tappade jag hela klotet i full fart bakåt istället, och det berodde tydligen på att jag hade valt ett klot med för stora hål. Mycket att tänka på alltså. Jag ska också rulla iväg klotet, inte med tummen uppåt, utan med insidan av handleden. Nu ska jag försöka komma ihåg allt det här till nästa gång.

Av Dilemma - 23 april 2013 19:45

Ungefär ett år innan jag och W flyttade från vår förra lägenhet renoverade vi det badrummet. När vi flyttade in i den nya lägenheten kändes det lite tråkigt att komma tillbaka till ett småsjaskigt 90-tals badrum utan golvvärme och med smådefekter. Vi bestämde oss för att även renovera den nya lägenhetens badrum. Sen vande vi oss och blev hemmablinda och kom på andra saker som skulle vara roligare att göra för pengarna istället.


Sen inträffade den här incidenten som effektivt gjorde det slutfunderat:

 


Av Dilemma - 22 april 2013 18:15

Den här kennelhostan som Wilma har dragit på sig har inte varit rolig. I lördags hostade hon oavbrutet, kanske max 10 minuters intervaller, och emellanåt hostade hon upp slempölar. Natten till söndag var det omöjligt att sova för någon av oss. Jag lade en handduk på sängen som jag ville att hon skulle hosta på, men Wilma tycker om att sova under täcket, så min natt bestod av att lyssna på hennes hostattacker var tionde minut och däremellan försöka stoppa henne från att krypa bort från handduken. Helst vill hon sova på min huvudkudde (särskilt när hon känner sig ynklig), men det fick hon absolut inte göra.


På söndagen var vi hemma hos mina föräldrar och då var vi ute hela tiden, och märkligt nog hostade Wilma knappt någonting när vi var där. När vi kom hem satte hon igång igen, så då provade vi att ha balkongdörren öppen medan vi kollade på TV på kvällen. Då hostade hon inte, men när vi stängde dörren började hon igen efter en stund. Jag fattar inte om det här bara funkar på Wilma, eller om frisk luft generellt lindrar kennelhosta, men jag är väldigt glad att vi kom på det här knepet. I natt sov vi med sovrumsfönstret öppet och hon hostade ingenting.

Av Dilemma - 20 april 2013 20:56

Stackars Wilma... Inte nog med att hon drabbades av svullen nos efter en allergisk reaktion (som vi inte vet vad den berodde på) och en inflamation i analsäckarna (blä) och nu äter antibiotika i tio dagar, nu har hon dessutom åkt på kennelhosta. Tur att hon är vaccinerad och bara behöver ha symptomen i tre dagar istället för tre veckor.


 

Av Dilemma - 19 april 2013 18:48

Hmm, alltså, den där uteserveringen låg inte under vatten förut... Och på bilden längst ner, till höger om huset, där var det ett ganska stort vattenfall vill jag minnas.


     

Av Dilemma - 17 april 2013 18:10

Wilma hade svårt att sova i natt. Hon buffade runt i sängen och kliade sig massor och gick till och med upp två gången under natten. På morgonen märkte vi att hennes nos var helt svullen. W ringde hennes dagis, och de sa att hon kunde komma in ändå så skulle de hålla ett öga på henne. Vid lunch ringde de och sa att det var värre och att hon behövde hämtas. Nu tycker jag att hon inte är lika svullen längre, men istället har hon fått värsta hängiga hakan. Hon är pigg och försöker busa som vanligt och äter normalt, men hon kliar sig ovanligt mycket över hela kroppen. Vi har en tid hos veterinären imorgon...


 


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards