Alla inlägg under mars 2010

Av Dilemma - 31 mars 2010 15:09

Jag är besviken på kameran i min nya mobil!


Den är inte i närheten av lika bra som kameran var i min K800, och då är K800'an tre år gammal. Och den mobil jag köpte nu ska ha den bästa kameran som finns på marknaden idag enligt säljaren. Det är tydligt att tillverkarna inte prioriterar kameran i mobilen längre. (Kanske för att det finns så många bra, små, billiga digitalkameror nuförtiden...)


Det finns mobiler med fler megapixlar, men jag vill inte ha fler än 3,2. Jag tycker att bilderna bara tar onödigt stor plats på datorn med för många megapixlar och jag har inga planer på att använda någon av mina mobilfotade bilder för att skriva ut en plansch. Dessutom visar K800'an klart och tydligt att 3,2 megapixlar räcker alldeles utmärkt tillsammans med en bra optik.


Det retar mig väldigt att jag efter tre år har bytt ner mig. Jag stör mig på bildkvalitén. Och jag har en gnagande känsla av att jag kanske har blivit lurad. (Jag har svårt att acceptera att det inte finns bättre mobilkameror idag.)


Det finns andra finesser i mobilen, när det gäller själva telefonen, som gör att den är bättre än den jag hade innan. Men det bryr jag mig inte så mycket om. Jag hoppas att jag kommer att vänja mig vid den här nya sämre bildkvalitén, men just nu känns det svårt att tro det.  


Här är en bild tagen med nya mobilen. Ni ser ju. Crap!

     

Av Dilemma - 30 mars 2010 16:08

Okej, jag kunde inte låta bli. Det fanns ingen anledning. Hoppas att den lever upp till förväntningarna. Här är den:

  

Av Dilemma - 30 mars 2010 13:21

Min mobil ligger risigt till.


W tyckte att vi skulle gå in i 3 butiken och titta lite på mobiler efter lunchen. Jag började prata med en säljare om vad det är jag är missnöjd med med min nuvarande mobil och vad jag vill ha ut av en ny. Och då visade hon mig en mobil som faktiskt verkar ganska bra. Typ uppföljaren till den som jag har nu. Det viktigaste för mig med mobilen är kameran, och den här hade en kamera som var likvärdig med min nuvarande. Sony Ericsson C510 heter mobilen.


Jag har väldigt svårt för att skiljas från mobiler som fortfarande fungerar. Jag behöll min förra mobil väldigt länge, och nu har jag haft min K800 i säkert tre år. Det som irriterar mig mest är att den inte alltid känner av minneskortet. Då måste jag starta om hela mobilen innan jag kan fota, och då är fototillfället oftast förbi. Men den är ju inte alltid så, och när den inte är så så tycker jag om den.


Sen är det ju dumt att batteriet är så opålitligt förstås. Igår skulle jag åka buss och jag var hela tiden nervös för att den skulle lägga av efter att jag hade skickat sms'et för biljetten och innan jag hade gått på bussen. Batteriet räckte, men man vet ju aldrig.


Det absolut bästa med den här C510 är att den är helt gratis. Jag behöver bara gå in och hämta den. Då förlängs mitt abonnemang med två år, och jag gillar mitt abonnemang.


Av Dilemma - 30 mars 2010 08:11

Nu i efterhand har jag hört att platserna till marathonspinningen släpptes kl 07 en morgon, det fanns 39 platser. Jag hörde två stycken prata med varandra på Friskis, och då berättade den ena att hon hade gått in på bokningssidan 07.01 och då fanns det bara 9 platser kvar. Jag hörde också att alla plaster var slut inom 10 minuter.


Jag har gått in i efterhand för att se om det fanns några platser som aldrig blev uthämtade. Även om det är fullbokat så kan det hända att någon inte hämtar ut sin plats, och det kan löna sig att vara där innan passet börjar och hämta ut en outhämtad plats. Det hade inte passat oss i det här fallet eftersom marathonspinning kräver förberedelser, men det var ändå kul att veta om det hade fungerat. Men när jag gick in och kollade så fanns det inte en enda plats kvar. Alla platser hämtades ut till passet, antingen av de som själva hade bokat eller av någon som var snabb om det fanns några restplatser. Fullt var det i alla fall, och vi hade aldrig någon chans.

Av Dilemma - 29 mars 2010 08:13

Nu har jag bott hos mina föräldrar i en vecka och det har faktiskt gått riktigt bra. På vardagarna har jag bara varit där på kvällarna, efter träningen, och sovit på natten förstås. I helgen blev det ju lite längre dagar, men det gick bra det med. Inget bråk och tjafs hittills som jag var rädd att det skulle kunna bli.


Wilma har nog haft det lite kämpigare. Hon är ju där hela dagarna, hon har inget jobb att åka iväg till som jag och W. Jag tänkte att det skulle bli skönt för henne att ha sällskap hela tiden, men i slutet av förra veckan, innan helgen, såg hon väldigt trött ut. Hon är van vid att kunna vara lite ifred och vila på dagarna, men hos mina föräldrar händer det saker hela tiden. Brorsan är hemma på dagarna också, och även om de inte leker med henne hela tiden så springer hon runt och försöker hålla koll på var alla är. Omöjligt i ett så stort hus, det är klart hon blir trött. Men nu i helgen gick hon iväg ibland upp på övervåningen och vilade fast vi andra var nere, så hon har nog börjar slappna av nu och resterande veckor kommer nog att bli lättare för henne nu när hon har vant sig.


Det är kul att mamma och pappas katt, Louise, har börjat visa sig mer också. De två första dagarna såg vi henne inte alls och glömde bort att hon fanns. Sen kunde man se henne ibland. I helgen började hon gå omkring som vanligt i huset, och nu i morse kom hon till och med fram till mig när jag gick upp.


Så, när det gäller veckorna, one down, three to go. Oöverskådligt, det känns redan som att vi har bott där i en evighet.

Av Dilemma - 28 mars 2010 15:27

Vilka är mest sjuka i huvudet?


Män som tar en orangutang, rakar henne och tar betalt för att andra män ska få ha sex med henne.


Eller män som betalar för att få ha sex med en rakad orangutang.

Av Dilemma - 27 mars 2010 10:17

Fan. Vi fick aldrig några platser till passet. Jag fick höra att de tog slut på 10 minuter när de släpptes. Och visste ju inte ens när de släpptes utan trodde naivt att det skulle räcka att gå in och kolla en gång varje morgon.


Den kan fortfarande hända att det blir några platser lediga idag, men det är för sent. Ett fyra timmars spinningpass är inget man går på med en dags varsel. Det kräver förberedelser; rätt mat, rätt uppladdning och rätt mental inställning. Jag får hoppas på större tur nästa år. 

Av Dilemma - 26 mars 2010 18:53

Media Markt har öppnat i Uppsala nu och vi stack dit för att kolla läget. När vi gick in såg vi att alla som kom ut hade kassar i händerna. Jag undrade om alla som kom ut hade åkt dit för att de var ute efter något eller om det helt enkelt var så att man inte kan låta bli att handla när man är där inne. Det kändes lite oroväckande för vi hade egentligen inte tänkt handla något. Till sist kom vi ut med 6 stycken Blu Ray filmer och ett par högtalare.


Timiteij var där och spelade också.


  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards