Alla inlägg under mars 2019

Av Dilemma - 13 mars 2019 18:24

Av: Niklas Natt och Dag


Det har nog aldrig tagit mig så här lång tid att läsa ut en bok. Det beror delvis på att jag har en bebis nu, men kanske mest på att vi flyttade i mitten av januari. Varje ledig stund går åt till att packa ur flyttkartonger. Min lästid har kraftigt reducerats till ungefär 20 minuter på kvällen.


Eftersom det tog så lång tid att läsa boken så tror jag att jag inte riktigt hängde med i intrigen. På det stora hela förstod jag hur allt hängde ihop, men det var någonting på slutet som gjorde att jag tror att jag missat något.


Språkmässigt tyckte jag att den kändes lite gammeldags och för mig flöt det inte riktigt på när jag läste. Jag var nog mer i behov av en lättläst chick lit där man kan halvsova samtidigt och ändå inte missa något väsentligt.


Boken är väldigt äcklig. Jag brukar inte ha problem med sådant men ändå kände jag mig illa till mods när jag läste om tortyren och lemlästningen av offret. Jag gillar det lite bakvända med att en stor del av detektivarbetet kanske inte i första hand går ut på att leta efter mördaren, men att hitta offrets identitet. Och de som har tagit sig an fallet, Cecil Winge och Mickel Cardell, gillar jag också. De är verkligen inte i någon lysande fysiskt form.


Jag läste att den här boken planeras vara den första i en triologi. Jag vet inte hur sugen jag är på att läsa uppföljarna. Kanske om jag kan hitta lite mer tid och läsa dem mer sammanhängande.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards