Alla inlägg under december 2010

Av Dilemma - 30 december 2010 21:00

Så där ja, nytt pass fixat! Det gick riktigt fort. När jag kom dit betalade jag parkering för en timme och var förberedd på att vänta, men jag var klar på 10 minuter.


Man får inte ta med ett foto utan de fotograferar på plats. Men fast jag tyckte att jag såg helt okej ut på spegeln framför kameran så visade det sig att jag ändå såg ut som en idiot på bilden sen när jag fick en förhandsvisning av passet. Typiskt. Tur att man bara visar upp det någon gång per år.

Av Dilemma - 30 december 2010 11:34

Jag tänkte att jag skulle vara lite smart igår och gick och lade mig mycket tidigare än vad jag har gjort de senaste dagarna. Jag är less på att inte kliva upp förrän kl 11.00 på morgonen så igår lade jag mig strax efter kl 23. Jag kunde absolut inte somna, spelade Angry Birds, läste och gick till sist upp och kollade på ett avsnitt av Big Bang. Jag gick egentligen inte och lade mig förrän 02.30 igår, med följden att jag gick upp i morse kl 11.30, alltså ännu senare än vanligt.


Det är tur att jag har semester. Det enda jag behöver göra idag är att fixa nytt pass, handla all nyårsmiddag och rida kl 18.00

Av Dilemma - 29 december 2010 21:17

Egentligen hade jag tänkt jobba i mellandagarna, eftersom det är skönare att vara ledig på sommaren än på vintern, men nu när jag var tvungen att ta ut semesterdagar så har jag ju inget emot att vara ledig såklart. Det är riktigt skönt med ledighet, men samtidigt som jag känner för att "unna mig" att bara vara ledig och ta dagen som den kommer så har jag en gnagande känsla av att jag borde ta tag i en massa saker nu när jag faktiskt har tid.


De två första mellandagarna försvann innan jag knappt hann blinka, men idag har jag rensat ur köket på gamla glas som bara tar plats och som vi inte använder. Det blev en hel låda full att ställa upp på vinden, skönt att bli av med dem. Och imorgon måste jag åka och skaffa nytt pass. Det är mitt uppdrag för morgondagen och jag måste verkligen komma iväg. Om jag inte fixar det imorgon så måste jag göra det på arbetstid senare och det har jag ingen lust med. Så jag säger till mig själv hela tiden: prioritet 1 imorgon, skaffa nytt pass. Om jag gör det då får jag slappa resten av dagen.

Av Dilemma - 28 december 2010 00:32

Det känns onekligen lite trist att julfirandet är över för den här gången. Däremot känns det ganska skönt att komma bort från alla de där chokladaskarna.


 

Av Dilemma - 26 december 2010 16:35

Av: David Wroblewski


Oprah Winfrey har rekommenderat den här boken i sin bokklubb och även om jag inte har läst några andra böcker som hon har rekommenderat så innebar det att jag hade ganska stora förväntningar på boken. Tyvärr så blev jag inte bara besviken på boken utan jag har dessutom svårt att förstå vad det var som gjorde att hon ens rekommenderade den.


Boken handlar om Edgar som bor på en gård tillsammans med sina föräldrar som har en kennel där de föder upp bladrashundar. De första 300 av bokens 600 sidor utspelar sig enbart på gården och jag får en nästan klaustrofobisk känsla. Det är inte mycket bättre under bokens andra halva även om det är skönt att slippa gårdsmiljön ett tag. Boken känns för lång och jag ledsnar på den tidigt och läser vidare i hopp om att någonting ska hända.


Berättelsen handlar väldigt mycket om hundar. Det är hundar med i allt som händer. Det finns inte en sida i boken där det inte nämns hundar. Ibland berättas det ur en hunds perspektiv. I större delen av boken handlar det om att de tränar hundar. Jag gillar verkligen hundar, men det blir FÖR MYCKET. Och jag är inte överens med bokkaraktärerna om de träningsmetoder som de använder sig av.


Det finns lite handling i boken rörande Edgars pappas dödsfall, men bortsett från att det för läsaren är uppenbart redan från början vad som har hänt så når det aldrig någon riktig upplösning för karaktärerna i boken, vilket gör mig frustrerad.


Med tanke på hur tjock det här boken är så känner jag att det är ingen idé att ge sig in i den om det inte är så att man har väldigt mycket tid över och man verkligen älskar hundar.


AVRÅDER

Av Dilemma - 23 december 2010 20:10

Jag lyckades hinna med allt som jag hade planerat att göra idag. Nu sticker vi till mina föräldrar och hjälper syrran med det hysteriska julpyntandet.

Av Dilemma - 22 december 2010 21:04

Nu jobbar jag inget mer det här året. Jag stannade kvar på jobbet länge idag för att verkligen hinna klart med allting och var inte hemma förrän vid 20-tiden. Det är inget kul att gå på semester och känna sig stressad över att komma tillbaka för att det finns grejer på jobbet som man inte har hunnit med än. Nu slapp jag det.


Jag kan inte riktigt fatta att det är julafton i övermorgon. Det är tur att jag är ledig imorgon. Det finns saker som jag inte har hunnit göra än, men som jag vill göra innan jul. Typ städa hemma, bada Wilma, klippa håret, köpa julklapp till W, göra kola, kolla på Grinchen. När ska jag hinna med det? Imorgon åker vi hem till mina föräldrar  och stannar där över julen. Eftersom syrran och hennes kille är där också så kommer det att bli KUL. Förra julen firade de hos hans föräldrar, och brorsan var i fjällen, så då blev det ganska mycket lugnare än vanligt på julafton. Men i år blir det en ordentlig jul med alla samlade.

Av Dilemma - 21 december 2010 21:32

Om jag minns rätt så är det årets mörkaste dag idag, från och med nu vänder det. Härligt. Men jag har inte lidit av mörkret lika mycket den här hösten. Är det snön jag har att tacka för det?

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards