Alla inlägg under december 2009

Av Dilemma - 31 december 2009 13:40

Jag har börjat dagen med 1,5 timme aerobics på Friskis. Det var team-pass. 5 ledare som gjorde ett block var. Hur kul som helst och en bra början på dagen.


Ikväll ska vi hem till en kompis och äta nyårsmiddag. Vi brukar äta nyårsmiddag tillsammans, hon, jag och W. Vi har en klassisk meny som vi inte ändrar på. Först hummer, sen oxfilé och sist chokladmousse. Och Cosmopolitan.


Efter det går vi hem till en annan kompis. Där har Wilma aldrig varit, men ikväll följer hon med. Det finns en katt där. Jag hoppas att katten inte äter upp Wilma. Wilma är ju inte så stor...


Det här blir Wilmas tredje nyår. Hennes första nyår firade vi ganska lugnt hemma  hos mina föräldrar för att inte skrämma slag på henne med fyrverkerier och festande. Men förra året, och i år får hon vara med på vanlig fest med våra kompisar. Vi har förberett Wilma genom att senaste veckan spela en DVD med fyrverkerier på. Hon blir inte rädd, men hon tycker att det är lite obehagligt och vill gärna sitta i knät.


Gott Nytt År!!

Av Dilemma - 30 december 2009 14:30

Wilma har vunnit över mig. Jag har köpt fleecestrumpor åt henne nu. Men hon måste öva sig på att gå i dem. Nu vevar hon bara runt med tassarna som om hon går i djupt vatten.

  

Av Dilemma - 30 december 2009 11:36


Jag fick en väckarklockslampa i julklapp av W. Den fungerar så att man väljer en tid när man bör vakna (till exempel 07), och en halvtimme innan smyger lampan igång så att den nått full effekt kl 07. Då, kl 07, startar även radion, först lite försiktigt, men når ganska snabbt förvald volym. Tanken är att man ska vakna piggare än om en radio brakar igång direkt på full styrka i ett mörkt rum. Jag har föreställt mig att det sättet att vakna passar mig eftersom jag kan sova hur länge som helst när det är mörkt, men blir pigg ganska snabbt om det är ljust i rummet.


I går morse provade jag lampan första gången. Jag ställde den på 10.30, men tyvärr hann jag vakna av mig själv innan dess. Och att den lyste märktes knappt för att det redan hade hunnit bli ljust i rummet.


Nytt försök i morse. Då ställde jag den på 09.30 istället. Och det fungerade faktiskt! Jag kände mig rätt så pigg när jag vaknade och behövde inte alls ligga kvar i minst en timme och försöka hitta motivation för att gå upp.


På W fungerade det inte. Han låg med huvudet under täcket och hade inte märkt att det blivit ljusare. Men på hundar däremot verkar det fungera väldigt bra. Wilma är den som sover längst av oss. Hon går alltid upp sist. Men nu i morse satt hon redan upp i sängen och så fort radion startade hoppade hon fram till kudden och ville mysa. Och efter en kort stunds mys hade hon ledsnat på det och hämtade upp sin pip-boll till sängen. Effektivt sätt att vakna på alltså. 

Av Dilemma - 29 december 2009 21:10

Jag har precis varit på bio. The Imaginarium of Doctor Parnassus. Ganska cool, knasig film. Får en att än en gång att tycka att det är väldigt synd att Heath Ledger blandade de där smärtstillande tillsammans med lugnande.


På vägen hem var det så kallt så att det kändes som att huvudet skulle gå sönder. Jag fick hålla halsduken för ansiktet för att reducera smärtan. Jag funderar på att bara ligga hemma under en filt, titta på Blu-Ray filmer, dricka te och inte gå utomhus på två veckor nu.

Av Dilemma - 28 december 2009 19:15

Idag när vi skulle åka iväg och köpa vår reciver startade inte bilen. Varken på första, andra eller tionde försöket. Vi visste inte vad vi skulle ta oss till.

"Jag provar att öppna motorhuven" föreslog W.

"Vad hjälper det?" undrade jag.

Efter att han hade stått där bakom ett tag ville han att jag skulle prova starta igen. Och då fungerade det! Det var tydligen något med startmotorn. Jag blev väldigt imponerad. Men ingen blev nog mer imponerad än W själv. Nu är han på ett strålande meckarhumör.

Av Dilemma - 28 december 2009 17:16

Min vanliga erfarenhet av rea är att det inte är rea på de grejer som man faktiskt vill ha. När det gäller kläder så är rea-plaggen udda storlekar, fula och off season. Sen ligger det snygga kläder, som man vill ha, i en hög bredvid och har inte rea.


Men idag inhandlade vi faktiskt en rea-pryl. Det är en surround reciver. Vi ska koppla TVn, datorn, Blu-Ray spelaren, X-boxen och Play Station till den (plus att den har radio) så nu kommer det att bli bra ljud här hemma.

Av Dilemma - 27 december 2009 12:22

Vanligtvis brukar jag inte tycka att det är skönt att komma hem till min säng efter att jag har sovit borta. Men nu var det faktiskt det. Jag har fått ont i nacken av att sova på en stenhård tempurkudde hemma hos mamma och pappa.

Av Dilemma - 26 december 2009 20:48

Nu är jag hemma igen efter tre nätter hos mina föräldrar. Om en timme ska jag iväg till klubben där W är DJ. Han är redan där. Idag skulle han spela lite juligare låtar. Hoppas att kläderna som jag tänkte ha fortfarande passar efter all julmat :)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards