Alla inlägg den 15 december 2009

Av Dilemma - 15 december 2009 19:52

Sådär ja. Nu har jag varit och "frivilligt" sprutat in lite svininfluensa i armen. Innan fick man fylla i en papper med frågor om man var allergisk mot helt obegripliga saker. Jag svarade "vet inte" för att vara på den säkra sida. Det spelade tydligen ingen roll, jag fick vaccin ändå. Jag frågade om jag kunde få med en folder hem med biverkningar, men sprut-tjejen valde att berätta om biverkningarna istället. En av tio känner av biverkningar i en timme till några dagar. Jag sa att jag behövde vara på topp på torsdag, men det kunde hon inte garantera. Jag ville inte ta sprutan i min tatuering eftersom man kan svullna upp. Jag ville inte ta den i höger eftersom jag är högerhänt. Jag ville ta den under tatueringen på vänsterarmen. Hon ville ta den bredvid tatueringen så nära som möjligt. Okej, sa jag.


Nu sitter vi här och väntar på influensaliknande symptom. Vi ska kolla på film, dricka glögg och äta rulltårta.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards