Alla inlägg under mars 2016

Av Dilemma - 26 mars 2016 12:30

Av: Mons Kallentoft & Markus Lutteman


Zack är en ovaligt ung polis på som jobbar på Särskilda enheten hos Stockholmspolisen. Han drar sig inte för att tänja på gränserna för att få fast brottslingarna han jagar och stoppas inte om oskyldiga råkar dö på vägen. På nätterna är han otrogen mot sin flickvän, dansar på svartklubbar och tar kokain. Han sover knappt och är konstant trött.


Fyra kvinnor blir ihjälskjutna och Zacks enhet kopplas in för att hitta mördaren. Men de hittar mycker mer än så och börjar nysta i organiserad kriminalitet med människohandel och prostitution. Och om man nu råkar hamna öga mot öga med någon av skurkarna man jagar, varför då anhålla dem i väntan på rättegång om man kan mörda dem direkt?


Jag tycker att den här boken har gått överstyr.


 

Av Dilemma - 20 mars 2016 20:14

Av: Roald Dahl


Roald Dahl är ett namn jag känner igen, men jag vet egentligen inte någonting om vem han är. Jag har sett filmatiseringar av Kalle och chokladfabriken, men jag har aldrig tidigare läst något som han har skrivit.


Kiss kiss är en novellsamling som gavs ut 1959 och består av 11 noveller. Samtliga har något obehagligt över sig och faller mig väl i smaken. I flera av novellerna får man tänka "Åh, om ändå inte...", och de slutar på precis rätt ställe. När man förstår vad som är på väg att hända, men innan det händer.


Jag tycker om alla novellerna, men jag tror att den allra första är den jag gillade mest. The Landlady. Den är både stillsam och makaber på samma gång.


Annat som har fastnat hos mig är den hopplösa situationen i Mrs Bixy and the Colonel's Coat och slutet på Georgy Porgy.


REKOMMENDERAR


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards