Alla inlägg under november 2010

Av Dilemma - 30 november 2010 18:25

Jag har bestämt mig för att det inte blir någon träning den här veckan, varken för mig eller Wilma. Framför allt beror det på att jag ska vara på kurs hela helgen och passar på att ha lite "helg" efter jobbet istället. Jag känner för att bara sitta i soffan och läsa bok eller kolla på TV, sånt brukar jag inte riktigt hinna med. En annan anledning är att två av de passen som jag brukar gå på har vikarie.

Av Dilemma - 29 november 2010 20:29

Av: James Ellroy


Den 15 januari 1947 hittas den 22-åriga Elizabeth Short mördad och styckad i Los Angeles. 11 år senare våldtas och mördas Ellroys mamma och för honom har de två händelserna nästan flutit samman.


I "Den svarta Dahlian" tar sig den fiktiva polisen Buck Bleichert an fallet Betty Short. I tydlig 40-tals miljö får man följa Bleichert, man får en inblick i den korrumperade polisvärlden och man får lära känna Betty bättre och bättre ju mer Bleichert får reda på om henne.


Boken är stundtals ganska äcklig med sina detaljrika och blodiga beskrivningar och sitt grova våld.

Av Dilemma - 28 november 2010 22:36

Idag har jag verkligen ägnat mig åt julen. Jag har varit på Steninge julmarknad, jag har pyntat vår lilla adventsjulgran och jag har tänt första adventsljuset och fikat med glögg. Mysigt.


   

Av Dilemma - 27 november 2010 16:55

Det visade sig att det var riktigt kul med fest på slottet. Jag var i jättetrevligt sällskap med mina nya arbetskamrater och maten var, som alla sagt, riktigt god. Pampigt och fint. Dock fanns det ingen öl att dricka, utan endast vin och det är jag inte så van vid och jag känner att det har satt sig lite på huvudet idag. Jennifer Brown var där också.


   

Av Dilemma - 25 november 2010 21:26

Ja, det tänkte jag ta reda på imorgon. Fast det är inte bal, utan middag och "dans" vad nu det innebär. Jag ska gå med tre "tjejer" från jobbet. Det är tydligen middag en gång varje år på slottet som man från jobbet får gå på. Det är flera som sagt att det brukar vara väldigt god mat, jag hoppas att de har rätt.


Vi kommer att börja kvällen med förfest (byta om) hemma hos en arbetskamrat, sen tar vi taxi till slottet. Det är roligt med de här nya arbetskamraterna som jag har fått.

Av Dilemma - 24 november 2010 21:46

Härligt! Jag var bara tvungen att nämna det eftersom jag har tänkt på det hela dagen.

Av Dilemma - 24 november 2010 19:39

Jag har lovat min hundförening att hålla i två öppna rallylydnadsträningar innan jul. Idag var första gången och det var inte direkt det bästa bilkörarvädret. Men det gick bra att köra dit, det var plogat hela vägen inte så farligt halt. 


Jag kommer ihåg hur kallt det var sist jag var där i ridhuset förra veckan så nu hade jag klätt mig ordentligt. Och det hjälpte, jag upplevde det inte alls som lika kallt den här gången. Även fast jag hade samma vantar som sist och det var händerna som jag frös mest om.


Jag hade tema vänstersvängar och gjorde i ordning en liten bana och en svårare skylt från mästar-klassen. Det var synd bara att inga medlemmar trotsade snöyran och tog sig dit. Som tur var hade jag lyckats tvinga med mig W så han fick göra övningarna med Wilma. Det gick jättebra. Hon var duktig och uppmärksam. Hon klarade till och med skylten på mästar-nivå. Duktig vovve.


Jag undrar om jag ska ställa in nästa träningsgång eller om jag ska nöja mig med att träna med Wilma och W. Det blir ju ganska bra träning för Wilma och hon bryr sig ju inte att det inte är några andra där. Jag ska fundera på saken.

Av Dilemma - 23 november 2010 18:11

Idag plockade jag ut en friskvårdstimme på jobbet och drog tidigare för att hinna till Friskis. Min absoluta favoritledare skulle vikariera på ett aerobicspass. Förut hade hon egna pass i aerobics och step varje vecka, men det har hon inte längre. Nu för tiden är hon bara vikarie. Det var länge sedan jag var på ett pass med henne, men nu när jag var det så påmindes jag om att hennes pass är verkligen överlägsna alla andra, hur roliga de andra passen än är.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards