Alla inlägg under maj 2016

Av Dilemma - 29 maj 2016 19:17

Av: Maria Ernestam


När jag börjar läsa den här boken tycker jag direkt om den. Det är framförallt språket som gör det, men jag tycker också att den verkar innehålla en intressant historia.


Viola ska fira påsken i Skåne tillsammans med sin sjuka och agressiva man, deras två barn och katt. I närheten bor hennes svärmor på ett hem där Viola blir bekant med en av de andra boende när hon är på besök hos svärmodern. Viola får en bunt noveller av kvinnan. 


Novellerna finns i sin helhet insprängda i boken, och den första av dem Fågelskrämman blir jag rätt så förtjust i.


Någonstans därefter börjar jag ledsna. Allt som allt finns det fem noveller i boken, och även om de på sätt och vis är intressanta så tycker jag att de gör att det blir avbrott i läsningen. Samtidigt så känns det som att historien inte utvecklas så mycker mer.


Jag tycker att boken började bra och lovande, men tyvärr kände jag inte att det höll ända fram.


 

Av Dilemma - 21 maj 2016 20:22

Av: Sheila O'flanagan


Romy övertalas av sin halvbror att strunta i ett lockande jobberbjudande i Australien för att istället komma hem till Irland och ta hand om deras mamma som ska operera ryggen. Sammanhållningen i familjen är inte den bästa och gamla konflikter kommer upp till ytan. Men att träffas igen ger också familjen möjlighet att reda ut sådant som inträffat i det förflutna.


Lättläst och halvtråkig chick-lit. Alla dialoger känns krystade, töntiga och overkliga. Översättningen innehåller en hel del småfel.


 

Av Dilemma - 2 maj 2016 19:02

Av: Bengt Rahm


I den här boken får man ta del av den svenska synthen från tidigt 80-tal till nutid. Man blir presenterad för musiken, kulturen och scenen. Boken bygger på intervjuer, vilket är den stora delen av innehållet, men innehåller också mycket bilder och en del krönikor.


Jag tycker att det är väligt kul att läsa det här eftersom jag känner till de flesta banden och många av personerna.


Om man vill sätta sig in i den svenska synthscenen så är det här boken man ska läsa.


REKOMMENDERAR.

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards