Alla inlägg under januari 2013

Av Dilemma - 31 januari 2013 16:45

Usch, jag tycker inte om att besikta bilen. Jag tycker inte om att det alltid är sjukt tidigt på morgonen. Jag tycker inte om att det alltid är mitt i vintern och kallt ute. Jag tycker inte om att det alltid är mörkt ute. Jag tycker inte om att jag hinner bli så vansinningt hungrig innan lunch eftersom jag måste äta frukost extra tidigt.


Det jag tycker om med att besikta vår bil från 1989 är att den alltid går igenom utan anmärkning.


 

Av Dilemma - 30 januari 2013 21:03

Jag är väldigt nöjd med starten av det här nya året. Jag har inte varit upptagen med saker hela tiden, varje dag efter jobbet, utan jag har faktiskt haft flera dagar då jag har varit hemma. Det har varit perfekt för då har jag haft tid att skriva texter, redigera film, fixa med en hemsida, öva in låtar, förbereda spelningar och läsa böcker. Det känns väldigt bra att få saker gjorda. Jag tycker inte att 2013 ligger särskilt bra i munnen, men det har definitivt potential att bli ett superår.

Av Dilemma - 28 januari 2013 21:05

Jag har nyligen upptäckt choklad med havssalt och det visade sig vara sjukt gott. Jag fick en Lindt Excellence i en goodie bag på ett event som jag var på för ett tag sedan, men har bara låtit den ligga i köket för jag tyckte att det lät ganska osmakligt med salt choklad. Med i fredags bestämde jag mig för att prova och jag fastnade direkt.


I lördags var jag på bio. Jag brukar aldrig äta godis när jag är på bio. Men i lördags kunde jag bara tänka på salt choklad. De hade inte Lindt Excellence, med de hade Marabou Sensation Caramelized Almonds Sea Salt, och den var lika god den. Hoppas att det här inte utvecklas till ett ohälsosamt beroende...


 

Av Dilemma - 27 januari 2013 11:39

Av: Tatiana de Rosnay


Den här boken är skriven av samma författare som skrev Sarahs nyckel som jag tyckte så mycket om, men Bumerang når inte riktigt ända dit.


Huvudpersonen i Bumerang är 43-årige Antoine Rey, som har en alldeles för "kvinnlig" röst för att kännas trovärdig för mig. Han tar med sin syster till deras barndoms semesterställe och väl där kommer systern ihåg något om deras mor som sätter igång en rad av händelser och avslöjanden från det förflutna. Samtidigt som Antoine försöker få reda på mer om sin mor brottas han med sin vardag som är fylld med besvär på jobbet, relationen till ex-frun och tonårsbarnen som han inte vet hur han ska hantera.


Boken känns stillsam, vemodig, tragisk och spännande.

Av Dilemma - 26 januari 2013 21:13

Det är något med Quentin Tarantino som gör att han kan göra väldigt långa filmer utan att de känns långa och som håller intresset uppe hela tiden. Django Unchained är inget undantag och gillar man Tarantino så kommer man att gilla den. Långa konversationer och artiga män med något väldigt obehagligt över sig där man får en känsla av att de när som helst kan urarta. Grovt våld, mycket blod och väldigt snygga scener. Det enda som jag inte gillade var att så många hästar råkade illa ut, men i slutet av filmen stod det att inga hästar kom till skada under inspelningarna, så okej då...


Av Dilemma - 21 januari 2013 19:52

Av Dilemma - 20 januari 2013 16:36

Av: Walter Isaacson


Ibland händer det att jag läser en bok som jag bara inte vill att den ska ta slut. Biografin om Steve Jobs var en sån bok. Trots dryga 600 sidor vill inte jag att sagan om Apple ska sluta, jag vill att Steve Jobs ska leva vidare och fortsätta berika världen med fantastiska produkter. Jag vill läsa mer om den komplexa, speciella, karismatiska och framgångsrika Jobs som i tonåren startar ett företag i sina föräldrars garage och lyckas göra det till ett av världens största. Samtidigt som han var VD för animationsstudion Pixar och gjorde dem till värdiga konkurrenter/samarbetspartnes till marknadsledande Disney.


Walter Isaacsson har gjort ett omfattande bakgrundsarbete och boken är detaljerad, kronologisk och välskriven. Isaacson målar upp vad jag föreställer mig vara ett ganska sanningsenligt personporträtt utifrån intervjuer med både Jobs själv och personer från hans närhet och arbetsliv.


Man behöver inte vara särskilt teknikintresserad för att uppskatta boken, och nu när jag har läst ut den har jag inte bara fått upp ögonen för Apple och deras utbud på ett helt nytt sätt, utan jag har också fått lust att läsa fler biografier av Isaacson.


REKOMMENDERAR

Av Dilemma - 19 januari 2013 23:26

Vi är är nöjda med dagen spelning. Det var inga problem att hinna på och kliva av i tid trots det tighta tidsschemat. Jag tycker att vi levererade. Frågan är bara vad juryn tyckte...


Foto av Martin:

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards