Alla inlägg under oktober 2012

Av Dilemma - 29 oktober 2012 21:31

Andreas Carlsson har fått viss upprättelse efter att TV4 avslöjat att de shabblat med tittarrösterna och att det egentligen inte alls var Manda som skulle åka hem i fredags. Manda är tillbaka och därmed något av Andreas heder.

Av Dilemma - 28 oktober 2012 16:49

Av: Genevieve (nedtecknade av en utskälld dr Dennis Fried)


Den här boken fick jag i julklapp förra året och den, precis som det står på baksidan, passar nog bäst som presentbok. 


Boken utger sig för att vara skriven av Papillon Genevieve och den är bitvis gullig, bitvis rolig och för mig som hundägare bitvis igenkännande.



Av Dilemma - 28 oktober 2012 10:45

Jag har hela tiden sett det som att Andreas Carlsson sitter inne med de musikaliska sanningarna. I X Factor kan de övriga jurymedlemmarna säga vad de vill, det är vad Andreas Carlsson säger som räknas. Jag blev väldigt förvånad förra veckan när TVÅ av hans artister fick minst röster. Jag hade tänkt mig att han skulle vara ensam kvar med sina tre tjejer. Och inte nog med det, i fredagens avsnitt förlorade han en artist till! Nu är han den första jurymedlemmen som har blivit av med två artister. Man kan säga att han ligger sämst till. Jag fattar igenting...

Av Dilemma - 27 oktober 2012 23:20

Vi möttes av en väldigt oväntad syn idag när vi åkte hem till W's farfar för att fira hans 85-års dag...


Jag kallar den här bildserien Garagelänga i brand.

           

Av Dilemma - 27 oktober 2012 04:15

 

Av Dilemma - 26 oktober 2012 17:15

Av: Fannie Flagg


Jag läste Daisy Fay och Mirakelmannen första gången när jag var liten och jag tyckte väldigt mycket om den då. När jag hittade den hemma hos mina föräldrar kände jag för att läsa den igen och se vad jag skulle tycka om den idag. Det visade sig att jag inte kom ihåg någonting ur boken.


Boken utspelar sig i den Amerikanska södern på 50-talet och är skriven i dagboksform. När jag börjar läsa boken tycker jag att den är alldeles för hattig. Det hoppar vilt hit och dit, en mening handlar om en sak och nästa om något annat. Men jag vänjer mig och lyckas hänga med i svängarna.


Boken är väldigt överdriven, vilket känns rimligt med tanke på dagboksformatet. Jag tänker mig att jag läser Daisy Fays syn på saker och ting snarare än en objektiv sanning. Boken är också riktigt rolig, trots allvarliga ämnen som dödsfall, misshandel och alkoholism. Jag tror att det finns ett lite djupare lager i den här boken, som går Daisy Fay förbi, men som man uppfattar som läsare, och som jag omöjligt kan ha tagit till mig när jag läste boken som liten.


Vad ordet ”Mirakelmannen” gör i boktiteln förstår jag inte riktigt, för jag tycker inte direkt att det handlar om någon mirakelman även om jag kan föreställa mig att det är Daisy Fays pappa som skulle kunna vara Mirakelmannen.

Av Dilemma - 25 oktober 2012 19:45

Jag har tvingats köpa en ny dator... Inte kul. Min dator som jag redan har har jag haft i flera år. Den har fungerat väldigt bra, men ibland har den inte velat starta. Det har hänt någon gång ibland, väldigt sällan, men första gången var något år sedan. Då trodde jag att det var kört och förbannade mig själv för att jag inte hade tagit en massa säkerhetskopior. Men sen kom datorn igång och så tänkte jag inte mer på det, förrän samma sak hände igen långt senare.


Sist datorn inte ville starta var typ en vecka sedan. Den kommer aldrig igång och tjuter bara. Jag stänger av den och provar igen med samma resultat. Fan, jag borde ha köpt ny för länge sedan, jag borde göra säkerhetskopior. Eftersom det har hänt förut så fick jag inte jättepanik utan tänkte att jag provar igen dagen efter, då har det alltid funkat hittills. Men den här gången gjorde det inte det. Den här gången tog det två dygn för datorn att bli normal igen. Nu när den har startat kan jag inte stänga av den. Eller jag kan ju stänga av den, men jag vågar inte lita på att den startar igen. Och den har någon installering som den vill bli omstartad för att göra som jag skjuter upp hela tiden. Det var bara att inse att jag borde köpa en ny.


Det är inte alls roligt att köpa ny dator. Det känns nästan som att kasta pengarna i sjön. Man har en dator, sen blir det problem med den, då gör man av med jättemycket pengar, sen slutar det med att man har en dator, precis som man hade innan.


En sak som är dumt är att mitt datorbehov är väldigt skevt. Det jag behöver datorn till är att skriva texter i Open Office och för att göra det skulle jag kunna klara mig med vilken slöpresterande skitdator som helst. Men sen behöver jag också (med tanke på den kommande musikvideon) kunna redigera HD-film, vilket gör att prisklassen går upp ganska rejält.


Jaja, det blev en dator idag i alla fall. (Bara en månad kvar till lön nu...)


 

Av Dilemma - 24 oktober 2012 21:49

Det är helt galet hur mycket Wilma snuttar på sin mjukisråtta. Stoppar in hela huvudet i munnen, trampar med tassarna på den och kluckar.


   
     

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards