Alla inlägg under november 2021

Av Dilemma - 5 november 2021 10:55

Av: John Green


Miles bestämmer sig för att flytta hemifrån och gå de sista årev av high school på en internatskola i Alabama. Där får han snabbt, tack vare sin rumskompis, en ny vänskapskrets. Han introduceras för alkohol, cigaretter, bus och den vilda Aklaska som tar honom med storm. 


Precis som tidigare John Green bok som jag läst (Förr eller senare så expolderar jag) så har Efter Alaska även ett djup och ett lite allvarligare tema. 


 

Av Dilemma - 5 november 2021 10:24

Av: Zinat Pirzadeh


Shirin bor i den lilla staden Zadrabad vid Kaspiska havet och i Fjäril i koppel får man följa olika händelser ur hennes och hennes familjs historia. Framför allt slås jag av hur hennes tillvaro kantas av dödsfall och misshandel. 


Jag läser boken i ett miniformat, vilket till en början känns lite ovant (även om jag har gjort det förut), men man kommer ganska snabbt in i det. Trots det föredrar jag vanlig pocket. 


   

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards