Alla inlägg under mars 2020

Av Dilemma - 11 mars 2020 18:17

Av: Tomas Sjödin


Den här boken hade jag nog aldrig kommit på att läsa på egen hand. Men den som föreslog att vi skulle läsa den trodde nog att den skulle handla mer om att hitta sin plats i livet och vara mindre religiös. 


Om man är intresserad av lärjungen Tomas så är det här en jättebra bok. Författaren Tomas försöker kartlägga sin namnes liv och resor och färdas i hans fotspår. Boken handlar också om författaren Tomas eget liv och arbete, och på sätt och vis kanske lite om att hitta sin plats i livet. 


Det är en tunn bok som ändå tog mig lång tid att läsa. Det är ett parti i boken där författaren skriver om en tavla som om det var ett fotografi som gör mig ganska irriterad, i övrig lämnar boken mig i stort sett oberörd. Förutom att två av författarens tre söner har dött i ung ålder. Det skulle jag vilja läsa mer om. 


   

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards