Alla inlägg under oktober 2011

Av Dilemma - 31 oktober 2011 22:18

Jag borde egentligen inte ens nämna det, men det gick riktigt dåligt på gårdagens rallylydnadstävling också. Som föregående gånger så blir det inga stora fel, men så in i helvete många småfel att det är sinnessjukt. Nu får det bli en paus från rallylydnad över vintern och börja om från början till våren och se om Wilma tycker att det är roligare då.


När vi åkte från tävlingen i Rimbo så skulle vi raka vägen till Heby för att köpa vinterdäck. Då gick vår GPS sönder så vi fick ta en avstickare in till MediaMarkt för att köpa en ny. Den där nya GPS'en som vi köpte är jag riktigt nöjd med. Det är en nyare version av den vi hade innan och det bästa är att den har qwerty så att det går att skriva normalt utan att behöva leta efter bokstäverna. Det som inte är bra med ny GPS är att nu är alla våra ställen som vi hade lagt in försvunna, så nu måste vi igen försökt hitta koordinaterna till alla brukshundklubbar inom en 2 timmars radie.

Av Dilemma - 28 oktober 2011 20:48

Jag och W har lyxat till det och ätit middag på restaurangen Peppar, peppar. Vi hade massor att fira. Igår 27/10  hade vi varit tillsammans i 11 år. Dessutom, för ca 1 månad sedan, efter att allt hade stått still för oss och vi börjat undra om vi verkligen fanns, sålde vi lägenheten, vi fick skivkontrakt och Wilma fick en dagisplats, allt under en och samma vecka. Vi firade även att vi har flyttat allt nu och bara har en lägenhet att koncentrera oss på, att vi lämnade över nycklarna till köparna idag och att W har ett nytt jobb. Jag fick till och med en present av W:


 


Av Dilemma - 28 oktober 2011 12:00

FILMTIPS


Genre: Komedi

Från: 1998

Längd: 127 min

Språk: Serbiska


Handling: Någonstans i ett land på Balkan, ett land med stängda gränser där lycksökande smågangstrar köper järnvägsvagnar med bensin från Bulgarien. Gangsterkungen Grga Pitic sitter i sitt vardagsrum och citerar Humphrey Bogart för att lära sig att muttra djupt och manligt mellan guldtänderna. Kort sagt - galenskapen flödar men över alltihop vilar den starka tron på att kärleken alltid segrar. (Källa: wikipedia)

Av Dilemma - 26 oktober 2011 21:55

Nu har vi flyttat de absolut sista grejerna. Imorgon kommer städarna och på fredag lämnar vi över nycklarna. Jag tror att det känns skönt. Det kommer nog definitivt att kännas skönt imorgon efter jobbet när jag inte behöver gå dit och packa i flera timmar. Nu gäller det bara att få ordning på det här nya stället. Det är den roligare biten, men just nu känns det som att det kommer att ta väldigt lång tid. Skönt åtminstone att inte ha någon tidspress.

Av Dilemma - 25 oktober 2011 21:24

Av: Nicole Krauss


En fantastisk historia med många lager. Rolig och sorgsen. Invecklad och gripande. Speciell. Nicole Krauss är gift med Jonathan Safran Foer och jag får samma känsla av boken som när jag läser Safran Foer.


Kärlekens historia handlar Alma. Alma är alla kvinnor som man någonsin har älskat. Alma är författaren Leo Gursky livs kärlek och han skriver en bok om henne. Alma är huvudpersonen i Kärlekens historia. Och många år senare föds Alma som blir uppkallade efter Alma i Kärlekens historia. Men vad hände med boken som Gursky skrev? Vad hände med Alma? Vem skrev egentligen Kärlekens historia? Vem är det som vill ha den översatt? Och vem är Bruno?


Jag tyckte att boken var underbar att läsa, men något svår att hänga med i emellanåt. Jag skulle gärna läsa den igen.


REKOMMENDERAR

Av Dilemma - 22 oktober 2011 21:18

Idag har vi varit i Vallentuna och tävlat fortsättningsklass i rallylydnad. Det märks att Wilma har lessnat nu. Hon tycker att det är för kallt ute och hon har skaffat inställningen "nu river vi av den här banan så att jag kan få mitt godis och beröm". Hon är slarvig och nonchalant. Visar tydligt att hon kan momenten och gör inga större fel, men får så mycket småavdrag att hon inte ens får kvalificerade resultat längre. Idag kunde Wilma känna igen mål-skylten och hon stack ifrån mig för att snabbt komma i mål. Hon springer inte ifrån mig var som helst på banan (i fortsättningsklass har man inget koppel) utan hon sprang från den sista skylten till mål-skylten och var där jätteglad att hon var i mål och ville ha sitt godis. Den här tävlingen hade vi lika gärna kunnat vara utan. Nu har Wilma blivit underkänd i fyra tävlingar i rad. Nästa helg är sista tävlingen för säsongen. Då blir det antingen revansch eller total förnedring.


Av Dilemma - 21 oktober 2011 21:06

Jag ska ut ikväll och mina örhängen har försvunnit i flyttstöket. Men vad fan, jag är inte den som är den. Man tager vad man haver.


 

Av Dilemma - 21 oktober 2011 12:00

FILMTIPS


Genre: Drama, thriller

Från: 2001

Längd: 113 min

Kända skådisar: Jake Gyllenhaal, Maggie Gyllenhaal, Patrick Swayze, Drew Barrymore


Handling: På ytan förefaller Donnie Darko vara en ganska vanlig amerikansk tonåring. Men under ytan lurar tvångstankarna, och bakom en intelligent fasad lever han i sin egen mörkervärld. Han ingår en pakt med sin osynlige vän, Frank, som lovar Donnie insikt i världens mysterier. Men kravet är att Donnie i gengäld måste avslöja vuxenvärldens hyckleri och genomföra de mest otroliga saker. Trots att Donnies avsikter i grund och botten är goda, tappar han kontrollen och försätter både honom själv och dem han älskar i fara. (Källa: cdon.com)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards