Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Dilemma - 4 oktober 2011 22:08

I vår "gamla" lägenhet har vi haft en garderob från IKEA som är 80 cm bred och väldigt hög. Redan när vi köpte den för några år sedan insåg jag att den skulle nog bli i stort sett omöjlig att flytta på. Jag har alltid tänkt att den lämnar vi kvar om vi flyttar och köper en ny, eller ännu bättre: köper en lägenhet med walk-in-closet.


Nu finns det ingen walk-in-closet i den nya lägenheten, och inte riktigt tillräckligt med garderober som det är tycker jag. Dessutom finns det en plats i sovrummet där det här stora åbäket till garderob skulle passa perfekt.


Eftersom garderoben skulle vara omöjlig att få ut ur lägenheten i sin ihopmonterade form skruvade jag och W isär den så försitkigt vi kunde och flyttade över delarna. När det var gjort, med stor framgång, kände jag att en flytt av garderoben faktiskt hade fungerat. Nu var det ju bara att skruva ihop den igen.


Men så enkelt skulle det så klart inte vara. När vi hade skruvat ihop väggar och golv och tak och skulle resa den upp rasar hela skiten ihop och det blev bara virke kvar.


Jag inser inte den stora katastrofen i detta förrän vi kommer till IKEA och får reda på att just den garderoben har utgått ur sortimentet. Vi pratar med en tjej som antagligen är less på sitt jobb som upplyser oss om att nu finns det bara garderober som är 100 cm (funkar inte, platsen där den måste stå rymmer bara max 80 cm) eller 50 cm (alldeles för litet tycker jag). Jag hinner knappt vända ryggen mot henne för att titta på 50 cm garderoberna så har hon försvunnit. Inga följdfrågor eller förslag på kreativa lösningar här inte.


Väl hemma igen så har jag surfat runt på IKEAs hemsida och sett att de har både köksskåp, som går att använda som garderober, som är 60 cm breda och en garderob i serien PAX som är 75 cm (men utan dörr). Jag surfar också runt hos andra företag och kommer fram till att IKEA trots allt har de bästa, och billigaste, lösningarna.


Vi var tillbaka på IKEA idag och pratade med en annan tjej som var mycket trevligare och mer service minded. Hon rekommenderade direkt PAX varianten på 75 cm, och kom med förslag på lösningar med draperi eller liknande. Vi slog till. Hellre klädutrymme på 75 cm, utan dörr, än 50 cm med...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards